| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wereldreiziger
Geďnteresseerde
|
|
Hoi Wieteke,
wat bedoel je precies met:
| wieteke-erkens schreef: | | Bericht gelezen van visa afgifte na 1 juli? |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Miabelle
Geďnteresseerde
|
|
Je hoeft geen bewijzen te hebben van je binnenlandse reizen, 'alleen' van je inlandse reis en je reis er weer uit. Naar HongKong is dus je reis uit China, hiervan is bewijs nodig. Verder geef je op je uitgebreide reisschema aan waar je je bevindt en hoe je je verplaatst naar de volgende plaats. Dit was voor mijn visum voldoende. _________________ 15 juni - 4 augustus 2008 TransMongoliereis + reis door China (geboekt!) |
|
| Naar boven |
|
 |
wieteke
Geďnteresseerde
|
|
Hoi wereldreiziger,
Fons had een bericht achtergelaten (info komt vanuit Beijing) waarin -kort samengevat- de volgende info stond; na 1 juli is het niet meer mogelijk om visa in Beijing te verlengen. Dus, stel je hebt een visum voor een maand en je wil het in Beijing verlengen met nog een maand, dan kan dat niet meer.
Overigens schijnt het nog onduidelijk te zijn of het ook voor andere plaatsen dan Beijing geldt.
Groetjes Wieteke |
|
| Naar boven |
|
 |
haelewyn
Kenner
Geregistreerd op: 29-5-2008 Berichten: 51 Woonplaats: oost vlaanderen
|
|
Er werd hier al iets gezegd over trouwen in China: Is het feit dat je wil gaan trouwen ginder een reden om een langer visa te verkrijgen ? Moet je, als je dat als reden gebruikt, ook bewijzen voorleggen dat je dat wil doen ?
Ik heb hiervoor al eens een visum van drie maanden gekregen en eentje van één maand. Maakt dat een verschil bij het aanvragen van een nieuw visum voor 90 dagen ?
Stel dat ik een ticket zou voorleggen van een binnenlandse vlucht, waaruit blijkt dat ik de dag van aankomst in China al 1700 km van Beijing verwijderd ben. Met een ticket erbij dat op de laatste dag van mijn verblijf terug gaat naar Beijing... Maakt dat een verschil om het visum te verkrijgen ?
Ik wil ginder gaan trouwen en een job zoeken. Er werd me gezegd dat een job in het onderwijs (leraar Engels) makkelijk te vinden is voor een Europeaan. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Als ik het goed heb willen ze gewoon de toeloop naar Beijing wat beperkt houden en zorgen voor de veiligheid van de OS. Aan mijn aanvraag kunnen ze dan wel zien dat ik geen hinder oplever voor Beijing noch de OS. |
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Expert
|
|
Ik zou eerst eens goed lezen op deze site. Dergelijke problematiek is indiverse vormen al bij de gele draak aan de orde geweest.
Volgens mij is een huwelijk geen reden tot het verlenen van een geldige verblijfstitel in de vorm van enig visa.
Het vinden van een job als docent Engels was in her verleden niet zo moeilijk. De laatste tijd is toch merkbaar dat men hier steeds meer eisen aan gaat stellen. Je zou kunnen zeggen hoe dichterbij de kust hoe hoger de eisen.
Ik kan even niet meer vinden waar ik het gelezen heb, maar het verstrekken van een Z visum (werk) wordt ook stevig aan banden gelegd.
Op korte termijn wordt een dergelijk visum allen nog verstrekt aan "buitenlanders" met teminste een bachelor of master opleiding.
Mijn advies in deze: Wacht in ieder geval tot na de OS . Hopelijk is er dan op het visumfront wat rust en duidelijkheid |
|
| Naar boven |
|
 |
Kelvin
Geďnteresseerde
|
|
| Ik heb een 60 dagen visum gekregen en hoef tussendoor NIET het land uit, gewoon op het formulier single-entry 3 months aanvinken en afhankelijk van het aantal dagen wat je daadwerkelijk gaat, krijg je dan een visum voor 30, 60 of 90 dagen. Wat dat betreft is het soepeler dan toen de eisen net verscherpt waren. |
|
| Naar boven |
|
 |
wieteke
Geďnteresseerde
|
|
Ik ben vanochtend weer bij de ambassade geweest, ditmaal om m'n visum op te halen. Ik heb een 90 dagen visum gekregen!
Ik raad iedereen die langer dan een maand gaat, aan om een formulier in te vullen voor 90 dagen en dan te hopen dat je die dagen ook toegewezen krijgt! Uiteraard wel voorzien van hotelboeking, kopie tickets en reisschema.
Hoorde trouwens vanochtend een medewerker van een visumorganisatie een verzoek indienen voor iemand die vanavond nog vloog en dat werd ook gehonoreerd (onder de opmerking 'vooruit, voor deze ene keer')..
Groetjes Wieteke |
|
| Naar boven |
|
 |
wereldreiziger
Geďnteresseerde
|
|
wat betreft het reisschema: hoe uitgebreid doen jullie dat?
Geven jullie alleen aan in welke plaats jullie zijn op een bepaalde datum?
Of geven jullie ook aan wat jullie doen op zo'n dag?
En, leveren jullie het reisschema in het Engels of Nederlands in? |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
Wij gaan 32 dagen naar China voor prive bezoek. De tickets waren al lang geboekt, dus vreesde ik al dat we een paar dagen achter de douane moesten gaan zitten .... .
Dat bleek niet nodig. We hebben gewoon aangevraagd wat we nodig hadden en hebben zonder binnenlands reisschema of andere plannen gewoon visa gekregen voor 35 dagen.
Het is dus soepel afgehandeld als je de strenge regels leest. Misschien hebben we geluk gehad, maar ik denk dat de regels gewoon niet zo rigide worden toegepast als wij vreesden. Toch ben ik blij dat het nu voor ons geregeld is. |
|
| Naar boven |
|
 |
Leergierige
Gast
|
|
| Anonymous schreef: | Wij gaan 32 dagen naar China voor prive bezoek. De tickets waren al lang geboekt, dus vreesde ik al dat we een paar dagen achter de douane moesten gaan zitten .... .
Dat bleek niet nodig. We hebben gewoon aangevraagd wat we nodig hadden en hebben zonder binnenlands reisschema of andere plannen gewoon visa gekregen voor 35 dagen.
Het is dus soepel afgehandeld als je de strenge regels leest. Misschien hebben we geluk gehad, maar ik denk dat de regels gewoon niet zo rigide worden toegepast als wij vreesden. Toch ben ik blij dat het nu voor ons geregeld is. |
Gast,
Je schrijft dat je voor 32 dagen op prive bezoek gaat en 35 dagen visum heb gekregen. Was voor dit prive bezoek een uitnodiging brief bijgevoegd aan jouw visum aanvraag?
Aan anderen die een langer dan 30 dagen visum hebben gekregen. Was bij jullie aanvraag een uitnodingsbrief van jullie relatie in china bij? Ik bedoel dan niet zakelijke releatie. Meld dan ook bij wat voor type visum is verkregen. Denk zelf dat de meesten een L-type hebben gekregen. Ook het aantal entries graag. Zo kan de kwaliteit van de info hier op GD omhoog en helpen jullie anderen zich beter voortebereiden.
Dank. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 1269 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| wieteke schreef: | Vanochtend naar de ambassade geweest. Ik was er om 08.02 uur en toen stonden er al 16 mensen voor mij in de rij. Mocht bij de tweede lichting naar binnen. Daar aan het loket overhandigd:
kopie van heen- en terugvlucht (3 maanden ticket)
hotelreservering (uitgeprinte bevestiging per e-mail, reservering voor 3 maanden)
dag tot dag reisschema (per dag 'Beijing' ingevuld)
ingevuld aanvraagformulier
Ik had twee formulieren mee, één van 30 dagen en één van 90 dagen. Op advies van een meisje dat ook in de rij stond die van 90 dagen ingeleverd en wat schetst mijn verbazing.. Zonder moeite! Kan em volgende week ophalen.. Geloof het nog steeds niet helemaal, zal blij zijn als ik het volgende week zwart op wit heb..
Ik denk dat ik dat wijntje vanavond ook ga drinken!
Overigens werd de aanvraag van een jongen naast mij afgewezen, hij vloog op Hongkong, maar wilde wel het binnenland in en had geen bewijs van die overtocht.
Groet, Wieteke |
Welke visum code heb jij dan? Een L visum is voor 30 dagen entry, wat heb jij dan?? _________________ Een Chinese familie erbij, een vliegend draakje als zoon.Wat wil je nog meer?? |
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 468 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
:
Helemaal fout. Een L visum wordt zowel voor 30, 60 als 90 dagen afgegeven. |
|
| Naar boven |
|
 |
NoNo
Gast
|
|
Visa spoorzoekers opgelet.
Er is een rond dolende L visum zoeker die het spoor bijster is.
Haal niet links in.
waarschuw de GD. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rijke
Gast
|
|
Hallo China liefhebbers,
Wij willen van begin oktober tot eind november naar China, 2 maanden dus. Als inreisbewijs hebben we ons transmongolie ticket. Ons uitreisbewijs hebben we nog niet. Als ik het goed begrijp zouden we dus een treinticket kunnen boeken via bijvoorbeeld de treinreiswinkel van de laatste stad voor de 'grens' (Shenzhen) naar Hong Kong met als reisdatum ergens eind november. Maar nu vragen wij ons af hoe waarschijnlijk het is dat we een 60 dagen ticket krijgen. Het zou natuurlijk zonde zijn wanneer we dit treinticket boeken en dat vervolgens onze visumaanvraag afgewezen wordt.... Kelvin, hoe heb jij dit gedaan? Heb jij gewoon een uitreisticket geboekt en gehoopt dat je een 60 dagen visum kreeg? Hoe waarschijnlijk achtten anderen dit?
Alvast bedankt voor het antwoord! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 1269 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Theo schreef: | :
Helemaal fout. Een L visum wordt zowel voor 30, 60 als 90 dagen afgegeven. |
En zoals ik begrijp ,alles wat daar tussenin zit.
Ik geef het op! Denk dat we maar
a)een overzicht om de zoveel tijd moeten opstellen, wat er nou wel of niet wordt afgegeven,
b)wat de officiele info van Ambassade en Visumburo's is, en
c)wat er in de praktijk wordt afgegeven.En
d)vooral op grond waarvan.
Geven ambassade en Visumburo's aan "maximaal 30 dagen" blijkt de praktijk een elastiekkie te zijn.
Maar ja, net als bij de visa voor NL, je hebt de officiele regels en de paraktijk,
IND beslist, maar Visa dienst en Ambassade hebben hun eigen beslissingsbevoegdheid,om eigen termijnen te stellen voor de geldigheid en enkele of meedere entries af te geven. _________________ Een Chinese familie erbij, een vliegend draakje als zoon.Wat wil je nog meer?? |
|
| Naar boven |
|
 |
|