Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

nederlanders in china gezocht

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Zoek contact in China
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
charlyb

Geďnteresseerde

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 5:17 pm    Onderwerp: nederlanders in china gezocht Reageer met quote

Beste lezer,
A.s. juli ga ik samen met mijn vrouw voor geruime tijd op reis. Eerst
Mongolie voor 3.5 week (per transsib xpress, als een soort van vakantie),
daarna voor onbepaalde tijd naar China. Het bezoek ervan zie ik behalve als 'vakantie', voornamelijk als een werkreis.

Als fotograaf wil ik een aantal projecten gaan doen. Een daarvan betreft een reportage over de

"nederlandse immigrant in china"

Ik wil een (foto)bezoek brengen aan een aantal Nederlanders in China. Ik doel daarbij op Nederlanders die voor langere tijd wonen en werken in China. Ook Nederlandse emigranten die er al kort of langere tijd wonen zoek ik. Vanzelfsprekend zijn er in de grote(re) steden waarschijnlijk
voldoende neergestreken in de loop der tijd. Deze personen wil ik welliswaar ook vinden maar ik ben daarnaast ook speciaal geinteresseerd in de mensen die op onbekende(re)plaatsen in China een plekje gevonden hebben. U begrijpt dat ik hiervoor contacten zoek, alle info die mij verder kan helpen is welkom.

bedankt voor uw reactie
Charles Borsboom
fotograaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ]
T.T.

Sub Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Paar ideetjes:

Daar zitten Nederlandse consulaten, ambassades en NBSO's. Daar is dus steeds minimaal 1 Nederlander aanwezig Smile

Daarnaast is in Shanghai een Nederlandse vereniging:
http://nvsdss.nease.net/

In HongKong is ook een Nederlandse vereniging:
http://www.dba.com.hk/

In Beijing vast ook wel Smile
Al deze verenigingen hebben denk ik wel contacten met Nederlanders in andere gebieden of in met andere verenigingen.

http://www.geledraak.nl/nieuws1.html#blogs Ook diverse Nederlanders in China.

Zelf vertrek ik in September voor lange tijd naar Shenzhen om bij mijn vriendin te gaan wonen, dat is dus te laat denk ik. Bovendien zal ik niet veel interessants te vertellen hebben en is Shenzhen een grote niet erg interessante stad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage MSN messenger
Dajiang

Kenner

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken nog wel een paar leraren engels hier en daar, en ook wat tourleaders. Als je contacten wilt, PM me even. Goede tips van TT anyway.

Ben er zelf helaas niet meer. Zit nu in NL voor studie.
Van de zomer wel 2 maanden in China, dus als je in Augustus nog in Guilin/Yangshuo ben komen we elkaar nog wel tegen. Smile

Veel plezier op reis.
Dajiang
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Rog

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Zo Okt 09, 2005 3:30 am    Onderwerp: Chongqing hier Reageer met quote

Hallo, ik woon en werk in Chongqing, prachtige stad

Groetjes, Rog
dexx

Gast

BerichtGeplaatst: Do Sep 25, 2008 7:29 am    Onderwerp: .. Reageer met quote

ik woon bij mn vriendin in shenzhen idd een erg grote oninteresante stad. ga voor een paar maand terrug naar nl om daar het een en ander te regelen. we zijn wezen kijken naar een huis in hunan, maar ook daar is het niet heel erg interesant, iemand iedeen over mooie steden waar de werkgelegenheid ook stabiel is ?
Naar boven
jan_gz

Expert

BerichtGeplaatst: Do Sep 25, 2008 8:06 am    Onderwerp: Guangzhou Reageer met quote

Charles,
Mocht je toevallig in Guangzhou terecht komen, laat maar even weten dan. GZ heeft aardig wat fotogenieke plekken en ik woon er dan nog wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Lao Wei

Gast

BerichtGeplaatst: Za Sep 27, 2008 3:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dexx en Jan het bericht van Charles was van Juni 2005

Ik Smile denk niet dat hij nu nog in China is.
Naar boven
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Za Sep 27, 2008 8:04 am    Onderwerp: Re: .. Reageer met quote

Quote:
ik woon bij mn vriendin in shenzhen idd een erg grote oninteresante stad. ga voor een paar maand terrug naar nl om daar het een en ander te regelen. we zijn wezen kijken naar een huis in hunan, maar ook daar is het niet heel erg interesant, iemand iedeen over mooie steden waar de werkgelegenheid ook stabiel is ?

Orienteer je eens over Nanning, Guangxi. kijk bijv eens op RobsNanningSite.com
Is een groeiende stad, met mooie winkelcentra en veel cultuur.De huizen zijn betaalbaar.
En er is de VTouch, DE ontmoetingsplek voor de buitenlanders en Chinezen die Engels willen leren, heel erg actief met filmavonden en dergelijke. Als je wat wilt weten geef je maar een gil.

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Zoek contact in China Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls