| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Krayzi
Geďnteresseerde
|
|
Ik las in een ander topic ( aug 2006 ) dat er destijds een ballon was neergestort. Hoe zit het tegenwoordig met de veiligheid ervan? Zijn er vaker incidenten mee? Uiteraard lijkt het me fantastisch om te doen!
Dank. |
|
| Naar boven |
|
 |
Just.in.case
Kenner

|
|
| Bedoel je in de buurt van Guilin en Yangshuo? Zelf werd het mij ook door meerdere mensen afgeraden, maar volgens mijn reisgids was er niets aan de hand. Uiteindelijk zowel in 2007 als in 2008 een ballonvaart in Yangshuo gedaan en het is inderdaad schitterend! |
|
| Naar boven |
|
 |
Krayzi
Geďnteresseerde
|
|
dank voor je antwoord!
Ja, inderdaad bij Yangshuo, vergeten te vermelden.
Maar bedoel je met reisgids , de LP o.i.d. of een 'echte' gids? |
|
| Naar boven |
|
 |
Just.in.case
Kenner

|
|
| Krayzi schreef: | dank voor je antwoord!
Ja, inderdaad bij Yangshuo, vergeten te vermelden.
Maar bedoel je met reisgids , de LP o.i.d. of een 'echte' gids? |
Geen dank. Bedoelde een 'echte' gids inderdaad, tikkeltje onduidelijk. Volgens haar konden de bedrijven die een ballonvaart aanbieden zich geen ongelukken met Westerlingen permitteren, maar dat was nog voor de OS.
Zelf zou ik het dus aanraden. De omgeving is natuurlijk schitterend en vanuit de lucht zien het Karstgebergte er zo mogelijk nog indrukwekkender uit. Reken op 70,- a 75,- euro voor een uur. Voor Chinese begrippen wel prijzig, maar in Nederland betaal je minimaal het dubbele en dan vlieg je boven Alkmaar.. |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Toch hoor ik regelmatieg dat er ongelukken gebeuren, ook met westerlingen die gewond raken (gebroken botten)... Maar waarschijnlijk gebeuren er meer ongelukken met mensen die een brommertje huren, of gaan rotsklimmen...
Alles wat je onderneemt heeft in principe een risico. Ballonnen storten meestal niet neer van grote hoogte. Ongelukken onstaan door ergens tegenaan te vliegen of te hard of ongelukkig te landen.
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
Krayzi
Geďnteresseerde
|
|
dank!
hmm, klinkt dan toch niet echt hoopgevend. Maar zeker een gemiste kans wanneer ik besluit het niet te doen... Ik houd het iig in mn achterhoofd...
Ach..Alkmaar ook best aardig toch ?  |
|
| Naar boven |
|
 |
Faunstleroy
Gast
|
|
Hoi,
Ik heb die ballonvaart anderhalve week geleden gemaakt in Yangshuo en ik voelde me echt superveilig! De ballonvaarder was erg kundig, sprak engels en wist de ballon meerdere keren netjes te manouvreren waar hij heen wilde. (foto's: zie www.vincentswart.nl).
Wij regelden de ballonvaart in ons hostel in Yangshuo (senior leader Youth-Hostel) voor RMB 540 p.p. (Euro 60,=) voor een twee-persoons prive-vlucht. De mand waarin we zaten was gloednieuw, die gebruikten ze die dag vor het eerst. De reling was een beetje laag, net boven heuphoogte. Dat was overigens de opmerking van de ballonvaarder zelf.
Wij kenden dat verhaal van een neergestorte ballon ook, maar de piloot vertelde dat de ballonvaartclub Yangshuo in 2003 is opgericht en er nog nooit een ongelukt is geweest. Ze hebben eerst een half jaar lang, iedere dag , vluchten moeten maken voordat ze passagiers mee mochten nemen. En de ballonvaartclub Yangshuo heeft afgelopen jaar in een ballonvaartwedstrijd de ballonvaartprijs gewonnen voor meest bekwame ballonvaartclub van China.
Ik ben nu een jaar op reis en kan echt zeggen: dit was een van de gaafste dingen die we hebben gedaan. Maar dan moet je wel strak blauw weer hebben! Dan komen de bergen echt schitterend uit! Ik zeg: ZEKER DOEN! |
|
| Naar boven |
|
 |
Krayzi
Geďnteresseerde
|
|
dank Faunstleroy,
was dat de naam van het Hostel ? Senior leader ?
Lijkt me fantastisch om te doen en om wat prachtige plaatjes te schieten En de prijs is zeker goed! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3146 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Quote: | | Zelf zou ik het dus aanraden. De omgeving is natuurlijk schitterend en vanuit de lucht zien het Karstgebergte er zo mogelijk nog indrukwekkender uit. Reken op 70,- a 75,- euro voor een uur. Voor Chinese begrippen wel prijzig, maar in Nederland betaal je minimaal het dubbele en dan vlieg je boven Alkmaar.. | '
Ha , je betaalt in NL voor een ballonvlucht inderdaad minimaal 175€ !pp!En dan ben je ook niet langer dan een uur in de lucht.( tenzij je een vroege vogelvlucht neemt, die is 135€, zonsopgang!)
En ik neem aan dat je in China 's morgens ontzettend vroeg start, aangezien het 's avonds vroeg donker is.Afhankelijk van het deel van China. Ivm met de temperatuur en de opstijgende warme lucht.
Daarom ze je in NL alleen 's avonds, of 's morgens heel vroeg ballonnen in de lucht.Als het te warm is verbruik je teveel gas,omdat de omgevingstemp. zo hoog is.
Valt me de prijs in China erg mee, aangezien een goede ballon uit de UK komt ( Cameron), dus voor Chinese normen schrikbarend duur.
Je bent hier langer bezig met de rit naar de startplaats, en het vliegklaar maken, en later het opbergen en terugrijden dan met het vliegen.Maar het is wel een ervaring van je leven.En het gaat om de totale ervaring, niet alleen het vliegen zelf.
A3 Ballooning heeft een eigen startterrein, dus dat scheelt.Daar ben ik ooit crewmember geweest. Toen vloog A3( Adrie) nog met de NOB-ballon .. Nou heeft ie er 14!! _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
| Faunstleroy schreef: | | Wij kenden dat verhaal van een neergestorte ballon ook, maar de piloot vertelde dat de ballonvaartclub Yangshuo in 2003 is opgericht en er nog nooit een ongelukt is geweest. |
Hmm, aan zo'n uitspraak van iemand die direct belang heeft bij deze zaak hecht ik geen enkele waarde.
Persoonlijk kan ik me herinneren toen ik voor het eerst de ballontocht-verhuur in Yangshuo zag (2002 of 2003?). In de loop van het eerste seizoen gebeurde er een ongeluk waar westerse toeristen bij waren betrokken (ik dacht in iedergeval een fransman met gebroken benen). Daarop werd de vergunning van de ballontochten onmiddelijk ingetrokken.
Ik heb ze daarna ook enige tijd niet gezien.
Afgelopen twee jaar hoorde ik echter dat er nog steeds kleine ongelukjes mee gebeuren.
Ondanks dit denk ik wel dat het minder gevaarlijk is met een ballon van het landschap rond Yangshuo te genieten, dan het per bus rondreizen in China.
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3146 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
Niet elke landing gaat even goed, als er maar iets te veel wind is, en de mand gaat slepen over de grond, zitten blessures er in.
Zelfde met een valwind, of plotselinge temperatuurverschillen. Temperatuur in de ballon is veel hoger dan daarbuiten,door het branden.
Als je nu in een hele warme luchtlaag komt( in een dal bijvoorbeeld, waar de warmte blijft hangen) kan alleen de chute helpen als je moet landen.( Die zit in de top van de ballon, en trek je los om snel te dalen).En dan ga je dus te snel naar beneden.kaboem.
Maar het aantallen ongevallen, is een fraktie van het aantal vluchten.
En net wat de anderen zeiden, de Chinese overheid houdt zich in belang van het toerisme , echt wel aan de internationale normen , voor controle en certificering. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Tja, en dan nu toch een dodelijk ongeluk... Ben benieuwd wat dit voor de toekomst gaat opleveren. Ballonvluchten verboden?
Over een paar dagen ben ik ter plaatse, ik ben benieuwd.
Dit jaar trouwens extreem veel verkeersongelukken met slachtoffers gezien. Wel allemaal in de provincie Guizhou.
Groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
jeroenr
Drakoloog
Geregistreerd op: 19-2-2009 Berichten: 572 Woonplaats: Geneve, Zwitserland
|
|
Wordt door diverse mensen daar afgeraden om een ballon vlucht te doen. Terwijl de meeste vluchten eigenlijk zonder enig probleem verlopen.
Ben zelf ook weer over een paar weken ter plaatse.
Maar geniet liever van het uitzicht boven op Moonhill dan dat ik in een luchtballon ga zitten |
|
| Naar boven |
|
 |
T.T.
Sub Admin

|
|
| Naar boven |
|
 |
Ilona
Geďnteresseerde
|
|
Zeker triest, ben er in mei geweest maar had toen helaas een verblijf in Guilin en daar geen ballonvaarten. Mijn vader had het wel gedaan een paar weken er voor en hele mooie foto's.
Maar het is vervelend voor de nabestaande incl. de reisleider en de groep. |
|
| Naar boven |
|
 |
|