|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3148 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| JorritG schreef: | Zo klopt het.
Geldigheid visum = periode om binnen te komen in China.
Verblijsduur = periode om in China te verblijven.
Ook al is het de laatste van de geldigheid van je visum mag je nog steeds, in jouw geval, dus 30 dagen blijven. |
Helemaal onjuist ; geldigheid visum is tot de dag dat je uit China weg moet zijn, of de boete gaat aantikken; geldigheid visum 18-4- 18-7, vakantie moet VOOR 18/7 zijn beeindigd, dus je moet 17-7 China verlaten hebben;
Period of validity of a visa
period of validity of a visa refers to the period of validity of the visa itself. The holder of a visa is eligible to enter China at any time prior to the expiry of its period of validity ,before 24:00 hour(Beijing time) of the last date of its period of validity, so long as the entries granted on the visa have not been used up.
A visa becomes effective from the date of issuance. The visa automatically becomes invalid once its period of validity expires regardless of whether its entries are used up or not. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Han3
Expert

|
|
| beijing2008 schreef: | | JorritG schreef: | Zo klopt het.
Ook al is het de laatste van de geldigheid van je visum mag je nog steeds, in jouw geval, dus 30 dagen blijven. |
Helemaal onjuist ; geldigheid visum is tot de dag dat je uit China weg moet zijn, of de boete gaat aantikken; geldigheid visum 18-4- 18-7, vakantie moet VOOR 18/7 zijn beeindigd, dus je moet 17-7 China verlaten hebben;
period of validity of a visa refers to the period of validity of the visa itself. The holder of a visa is eligible to enter China at any time prior to the expiry of its period of validity ,before 24:00 hour(Beijing time) of the last date of its period of validity, so long as the entries granted on the visa have not been used up.
A visa becomes effective from the date of issuance. The visa automatically becomes invalid once its period of validity expires regardless of whether its entries are used up or not. |
Volgens mij sla je daar de plank volledig mis, Ton. JorritG heeft gelijk.
| Quote: | | period of validity of a visa refers to the period of validity of the visa itself. The holder of a visa is eligible to enter China at any time prior to the expiry of its period of validity , before 24:00 hour(Beijing time) of the last date of its period of validity, so long as the entries granted on the visa have not been used up. |
Hoe kan je anders om 24:00 voor de laatste dag binnen komen? dan heb je 1 minuut om naar de douane te rennen om de volgende vlucht naar huis te nemen... Nee, wat Jorrit zegt is ccorrect. De geldigheid van een visum slaat op het toegestaan zijn om het land binnen te komen, niet op dat je er mag zijn of niet. Als je een 30 dagen visum hebt, dan gaan die dertig dagen in op het moment dat je het land binnenkomt, en dat zijn dus altijd dertig dagen. De tweede paragraaf van je quote zegt het zelfde.
Groet,
Han _________________ Ian, meet world! World, meet 忆恩! |
|
| Naar boven |
|
 |
Vosje
Gast
|
|
| beijing2008 schreef: | | JorritG schreef: | Zo klopt het.
A visa becomes effective from the date of issuance. The visa automatically becomes invalid once its period of validity expires regardless of whether its entries are used up or not. |
Volgens mij hebben Jorrit en Han gelijk. Wij hebben dit bij het Chinese Visa Application Service Center nagevraagd.
Op het visum staat niet voor niks 'Enter before' en daarna de datum (drie maanden na de aanvraag). Je moet gewoon zorgen dat je China binnenkomt voor die datum, en dan heb je 30 dagen.
Als jij gelijk hebt, dan heeft het CVASC ons niet de waarheid verteld en zouden wij een enorme boete moeten betalen... (ik schrok in eerste instantie dan ook heel erg van je bericht!) |
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
| Naar boven |
|
 |
oldie
Gast
|
|
| Als je nu 34 dagen in china wilt blijven, heb je dan een speciaal visum nodig of kun je dan in china laten verlengen, zo ja gaat dat simpel? |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
Als je visum 3 maanden geldig is, wat is daar dan het nut van,als ik dus een verblijfsduur van 2 maanden krijg, zou ik dus een geldigheidsduur van 5 maanden hebben, als ik op de laatste dag van de 3 maanden geldigheid in China zou aankomen. Lijkt me toch lichtelijk aan het doel van het visum voorbijschieten.
War slaat dit dan op;A visa becomes effective from the date of issuance. The visa automatically becomes invalid once its period of validity expires regardless of whether its entries are used up or not.
Daar lees ik toch duidelijk dat de geldigheid[ meestal 90 dagen]ingaat op de dag van afgifte ,en wordt ongeldig op het moment dat als de geldigheidsperiode vervalt[dus na 90 dagen.] Volgens jullie zou ik, met een verblijfsduur van 60 dagen, op dag 89 kunnen inreizen,en dan 59 dagen de geldigheidsduur mogen overschrijden. Lijkt me HEEL onlogisch.
Maar als ik ongelijk heb, heb ik ongelijk.Ik denk te logisch misschien.
Aan de andere kant;
Mijn visum is geldig 3 maanden, en ik mag 60 dagen blijven na binnenkomst, als ik 61 dagen blijf, binnen die 90 dagen, zou ik dus volgens jullie redenering een boete kunnen krijgen,terwijl als ik de geldigheid van het visum overschrijdt, wel nog 59 dagen mag blijven...
[/b] _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 1029 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
Ton,
Deze " discussie " gaat nu al jaren rond ....
Je hebt 90 dagen om je visum te activeren.
Dat is je geldigheidsduur.
Als je een visum hebt voor een verblijf van 30, 60 of 90 dagen, dan kun je er 30, 60 of 90 dagen blijven.
De verblijfsduur in China heeft 0,0 te maken met de geldigheidsduur van het visum.
Dat is al 100 x vastgesteld en telkens wordt er weer opnieuw verwarring gezaaid, waarom ?
groet, Theo |
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
##Beijing 2008.
Die timmercursus om niet steeds de plank mis te slaan is nog steeds in de aanbieding. _________________ Wat zou Lei Feng doen? |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
[quote="Theo"]Ton,
Deze " discussie " gaat nu al jaren rond ....
Je hebt 90 dagen om je visum te activeren.
Dat is je geldigheidsduur.
Als je een visum hebt voor een verblijf van 30, 60 of 90 dagen, dan kun je er 30, 60 of 90 dagen blijven.
De verblijfsduur in China heeft 0,0 te maken met de geldigheidsduur van het visum.
Dat is al 100 x vastgesteld en telkens wordt er weer opnieuw verwarring gezaaid, waarom ?
groet, Theo[/quote
Hoi Theo,
ik wist helemaal niks van die discussie, ik heb inmiddels een wereld[China/AU] reiziger gevraagd hoe het zat, en idd hebben jullie gelijk, en ik ongelijk. Het leek me niet logisch.
Tja, ik kan ook niet ALLES weten tenslotte.....
Mijn excuses aan degenen die door mij op verkeerde been zijn gezet.
En Wirtzzie;
gezien jouw opmerkingen; schoenmaker, blijf bij je leest.  _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
_________________ Wat zou Lei Feng doen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
Gast
|
|
| Ben er vanochtend even langs geweest voor een visumaanvraag, had een afspraak tussen 10:00 en 11:00 maar dat was achteraf niet nodig geweest, ik was er even na tienen en werd direct geholpen! Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. De prijs is dan wel verdubbeld maar dat is het mij nu wel waard nadat ik een ochtend van 8 tot 11 buiten in de kou in de rij stond voor het consulaat. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
[quote="Gast"]Ben er vanochtend even langs geweest voor een visumaanvraag, had een afspraak tussen 10:00 en 11:00 maar dat was achteraf niet nodig geweest, ik was er even na tienen en werd direct geholpen! Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. De prijs is dan wel verdubbeld maar dat is het mij nu wel waard nadat ik een ochtend van 8 tot 11 buiten in de kou in de rij stond voor het consulaat.[/quote
Is er ook gratis koffie, of kost die ook een euro , zoals bij de ambassade...
Ben volkomen met je eens dat de ellenlange rijen een beproeving waren, zeker bij pestweer en in de winter.Plus alle xtra tijd die dat kostte. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
|
| Naar boven |
|
 |
Rosco
Expert
|
|
Ik heb het visum dit jaar maar via Visumonline aangevraagd. Twee keer reiskosten vanuit Brabant is duurder en tijdrovender dan de extra kosten van zo'n visumbureau  |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|