| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Joeridev
Groentje
|
|
Hallo allen,
Mijn vriendin (Paraguayaanse) en ik (Nederlands) staan op het punt om tickets te kopen voor onze rondreis in China, aanstaande augustus. Nou vragen wij ons twee dingen af:
- Kunnen we het beste een visum via een bureau regelen (zoals CIBT) en dus extra geld te betalen of kunnen we het gewoon rechtstreeks (zonder risico) naar het consulaat sturen? Zo'n bureau bestaat toch niet voor niks, zou je zeggen.
- Hoe lang duurt dit proces ongeveer (vanaf het moment van verzenden per post) ? Het zou gaan om een single entry toeristen visum.
Alvast dank voor de info!
Joeri & Alicia |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter
Expert
|
|
Ik heb goede ervaringen met het visumburo. Opsturen is link, dat zou je dan al aangetekend moeten doen, het consulaat gaat waarschijnlijk niet aangetekend terugsturen en als je je paspoort kwijt raakt ligt de dader op het kerkhof... _________________ Een tocht van 1000 mijl moet beginnen met een eerste stap.
Lao-tse
Chinese filosoof (604 BC - 531 BC) |
|
| Naar boven |
|
 |
Joeridev
Groentje
|
|
| Maar opsturen moet ook bij een visum bureau, lijkt mij. Dus dat risico loop je toch. Ik vind 35 euro extra wel wat veel als er niet echt duidelijk is wat voor voordeel je er aan beleeft. |
|
| Naar boven |
|
 |
jenb2002
Gast
|
|
als je toch besluit om het per post te doen! dit kan ook bij het visumbureau van de ambassade, chek deze post op het forum eens, er zijn al veel dingen over gezegt en geschreven.
http://www.geledraak.nl/html/forum/viewtopic.php?p=24890&sid=91e8965fd0b99eb330959441b9a99263
ook op de site van vcas de visumdienst van de ambassade kun je veel info vinden omtrend het per post aanvragen van je visum.
www.visaforchina.org
Wij hebben besloten zelf naar de visumdienst te gaan in Den Haag, scheelt toch ook zo weer bijna € 100 ( wonen in het midden van het land)
succes
Jeroen |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter
Expert
|
|
| Joeridev schreef: | | Maar opsturen moet ook bij een visum bureau, lijkt mij. Dus dat risico loop je toch. Ik vind 35 euro extra wel wat veel als er niet echt duidelijk is wat voor voordeel je er aan beleeft. |
Het visumburo gaat gewoon fysiek langs de diverse ambassades en consulaten, die zitten toch vrijwel allemaal in Den Haag. _________________ Een tocht van 1000 mijl moet beginnen met een eerste stap.
Lao-tse
Chinese filosoof (604 BC - 531 BC) |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3146 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
Joeridev
Groentje
|
|
| Hmm en weten jullie toevallig of de verblijfsvergunning zelf moet worden bijgevoegd, indien iemand uit het buitenland komt? Dat vind ik wel erg risicovol. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|
 |
Joeridev
Groentje
|
|
We hebben het maar even gelaten bij alleen de verblijfsvergunning en het een en ander opgestuurd naar CIBT. Het enige probleem lijkt dat de reisverzekering op mijn naam staat, met een vermelding voor mijn vriendin in de trant van:
Tweede verzekerde: geboorte datum 05/05/.... Vrouw.
Nou staat haar naam er dus niet op, maar wel haar geboortedatum en geslacht. Ik hoop dat ze niet extreem bureaucratisch gaan doen en hier weer over gaan zeuren.
Daarnaast zitten we met het volgende probleem. We moesten reisdata voor het visum invullen, maar hebben nog geen tickets. De goedkeuring zullen we naar verwachting pas in de loop van volgende week krijgen en de goedkope tickets die we nu zien voor die specifieke datum zijn dan waarschijnlijk alweer gevlogen.
Hebben jullie hier zo gauw een suggestie voor? Zou een eventuele annuleringsverzekering op het ticket de kosten terugbetalen indien de visa zijn afgewezen? |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
je moet een periode invullen voor hoelang je het visum wilt, bijv 30 dagen.Visum is 90 dagen geldig,wat begint te tellen op moment je op Chinese grond bent.Vul een datum in die je het beste uitkomt.Steekt dus niet op een weekkie. Annuleringsverzekering dekt SOMS geen afwijzing visum lijkt me, maar dat kun je op internet/in de polisvoorwaarden wel terugvinden.
Dat de naam van je vriendin niet wordt genoemd is geen probleem.
Gewoon ticket RESERVEREN, niet boeken, dat doe je pas als het visum is verleend. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Joeridev
Groentje
|
|
Dank voor de info! Reserveren kan alleen voor 3 dagen en de aanvraag duurt wel een weekje. We willen dus het liefst wel boeken.
Dit vonden we zo gauw in de voorwaarden annuleringsverzekering:
Geen visum
4.9 Wij vergoeden de annuleringskosten als u of een
medeverzekerde onverwacht geen visum krijgt voor uw
vakantiebestemming. Het mag niet uw eigen fout zijn dat u
geen visum krijgt.
"Niet uw eigen fout" is natuurlijk een breed begrip. Als we het formulier met de verkeerde inkt hebben ingevuld is het dus praktisch ook onze fout. |
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 1029 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
Ton,
Volgens mij gaat er een en ander mis :
| Quote: | | je moet een periode invullen voor hoelang je het visum wilt, bijv 30 dagen.Visum is 90 dagen geldig,wat begint te tellen op moment je op Chinese grond bent. |
Je moet binnen 90 dagen na afgiftedatum visum inreizen.
Deze 90 dagen beginnen dus te tellen op het moment van afgifte van het visum.
Bij een visum van 30 dagen geldt je inreisdatum in China als 1e dag en de 30e dag als laatste dag.
groet, Theo |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|