|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
xiexie
Gast
|
|
Over een paar weken vlieg ik terug naar Nederland uit Vietnam en heb een lange stopover (12 uur lang overdag/'savonds) in Guangzhou.
Heeft iemand ervaring met dit vliegveld en hoe je je daar kan vermaken? Is er een hotel op het vliegveld (zonder door de douane te hoeven ivm gebrek aan chinees visum) waar ik voor 1 dag een kamer kan reserveren?
Of is het mogelijk om een visum voor 1 dag te krijgen zodat ik Guangzhou in kan gaan? |
|
| Naar boven |
|
 |
Martineair
Gast
|
|
Hoi, ik zit met hetzelfde en een visum voor 1 dag bestaat niet heb ik al uitgevonden. Zit er ook over te denken om op het vliegveld te blijven omdat het nogal zinloos is een duur visum te regelen voor 1 nacht in een hotel vlakbij het vliegveld.
Ik kan jou helaas niet veel verder helpen maar zou je mij op de hoogte willen houden hoe het is daar? Of er wat fatsoenlijks te eten is en wie weet zelfs nog iets van slaapgelegenheid?
Goeie terugreis alvast! |
|
| Naar boven |
|
 |
Fons
Drakoloog
|
|
Misschien dat anderen dat beter weten voor Guangzhou, maar ik weet dat je op Shanghai (als je daar binnenkomt) een tijdelijk visum voor maximaal twee dagen kunt krijgen, als je op een vlucht moet wachten.
Geen idee wat de status nu is, maar daarvoor zijn wel ooit oplossingen bedacht. _________________ Fons Tuinstra
Consultant on China, the internet and media
www.china-speakers-bureau.com
www.chinaherald.net
www.fonstuinstra.net |
|
| Naar boven |
|
 |
H.Geertsema
Drakoloog

|
|
Als je geen entry (meer) hebt voor China, dan moet je op Bayun blijven . Voor die paar uurtjes zou ik er ook geen regelen.
Kun je wel er uit dan heb je een prima verbinding met de metro (let wel op de sluitingstijd; 's-avonds om 23 uur geloof ik) van Bayun naar overal in Guangzhou. Er zijn zelfs 7 of 8 lijnen. In Tianhe New City Centre kun je de mooiste gebouwen, pleinen en musea bewonderen .
[/url]www.whitey.net/en/china-guangzhou-photos.htm[url].
Als de link niet werkt dan moet je voor de gein eens googelen; eens een keer wat anders dan Muur en terracottabeelden ... _________________ Mag het ietsje meer zijn ... |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3139 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
cgm
Gast
|
|
| Hallo, heb paar jaar (t/m 2010) gewoond in Guangzhou (gewerkt op de luchthaven), zonder visum mag je het land niet in, dit kan je aanvragen in Den Haag, op de airport zelf is niet super veel te beleven in het beschermde gebied, geen hotel, geen internet alleen winkeltjes en horeca. Ik zou adviseren een visum aan te vragen als je daar 12 uur moet wachten, zijn natuurlijk (helaas) wel kosten aan verbonden. De stad is goed en snel bereikbaar per metro, aanrader is bijvoorbeeld de omgeving van Shamian Island of omgeving Garden Hotel. Als je op luchthaven wil blijven is er landzijdig een groot winkelcentrum, niet heel spannend maar wel massage e.d. en op twee minuten lopen zit het Pullman hotel, daar kan je voor niet teveel geld een kamer huren. Veel succes! |
|
| Naar boven |
|
 |
cr
Gast
|
|
| Ik heb ook een tussenstop van 14 uur (avond/nacht) op het vliegveld. Ik heb begrepen dat de lchtvaartmaatschappij in dat geval een hotel voor je regelt. Heb je hiervoor dan ook een visum nodig? En als je in dat Pullman Hotel wil verblijven, is dan een visum nodig? Of kunnen ze individuele gevallen behandelen en je toestemming geven om naar dat hotel te kunnen en dan de volgende ochtend doorvliegen? Iemand ervaring mee? |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|