| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jeffrey
Gast
|
|
Beste forumlezers,
Voor mijn school ben ik bezig met een eindopdracht.
De opdracht is een exportplan schrijven voor o.a. China.
Zijn er Nederlanders die in China zijn geweest of in China wonen die mij wat informatie kunnen geven.
Het gaat om het volgende:
- Word er kaas gegeten? Zoja wat voor?
Zo nee is er vraag naar kaas?
- Wat is de prijs van kaas per gewicht?
- Wat is het meest voorkomende gewicht dat word verkocht?
- Welke supermarkten verkopen kaas?
Graag hoor ik of er mensen zijn die antwoord hebben op de vragen.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey |
|
| Naar boven |
|
 |
jeroenr
Drakoloog
Geregistreerd op: 19-2-2009 Berichten: 567 Woonplaats: Geneve, Zwitserland
|
|
Er wordt hier nauwelijks kaas gegeten.
De grote supermarkten zoals Walmart verkopen wel kaas.
De verkoop is voornamelijk gericht op buitenlanders die in China wonen.
De kaas wordt in kleine stukken verkocht, meestal een half pond.
Prijs hangt af van de soort kaas, ik schat voor een half pond tussen de 30 en 50 RMB
Chinezen heb ik zelden kaas zien eten (brood wordt in China ook nauwelijks gegeten). Als snack is kaas ook niet echt geschikt voor Chinezen. |
|
| Naar boven |
|
 |
mathias
Expert

|
|
| jeroenr schreef: | Er wordt hier nauwelijks kaas gegeten.
De grote supermarkten zoals Walmart verkopen wel kaas.
De verkoop is voornamelijk gericht op buitenlanders die in China wonen.
De kaas wordt in kleine stukken verkocht, meestal een half pond.
Prijs hangt af van de soort kaas, ik schat voor een half pond tussen de 30 en 50 RMB
Chinezen heb ik zelden kaas zien eten (brood wordt in China ook nauwelijks gegeten). Als snack is kaas ook niet echt geschikt voor Chinezen. |
Ik sluit mij aan bij hierboven. Je betaald trouwens meer voor kaas in China dan in België... Om de eenvoudige reden dat ze het moeten importeren en dat natuurlijk een hele hoop geld kost (hetzelfde geld voor andere zuivelproducten zoals bijvoorbeeld melk en boter, ...). Bovendien heeft kaas geen eindige houdbaarheidsdatum!
Je kan het trouwens in vele van de grote Chinese supermarkten kopen, maar dan heb je wel een heel beperkt assortiment... Verse kaas heb ik daar overigens ook nog niet zien liggen... _________________
www.mathiasdeknudt.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Fons
Drakoloog
|
|
Ik kan me van enkele jaren geleden herinneren dat een Nederlandse kaasboer in China is begonnen. Je zou even moeten googlen om de optimistische berichten daarover terug te vinden.
Dat leek me toen al een gewaagde onderneming, en ik heb er ook al jaren niks meer van gehoord.
Ik verplichtte bezoekers uit Nederland altijd om oude kaas mee te nemen, toen ik nog in Shanghai woonde, dus ik had meestal net genoeg voorraad en voor niks. _________________ Fons Tuinstra
Consultant on China, the internet and media
www.china-speakers-bureau.com
www.chinaherald.net
www.fonstuinstra.net |
|
| Naar boven |
|
 |
Fons
Drakoloog
|
|
| Naar boven |
|
 |
rotflmao
Expert

|
|
In de supermarkt bij mij hier in de metropool hebben ze geďmporteerde Frico kaas. Het kost kost 35 yuan voor ik geloof 200 gram. Heb één keer een Chinees dit in de booschappenkar zien doen. Er hangt wel een kaartje bij de kaas met de Oostenrijkse vlag en 奥地利 (Oostenrijk) erbij, dus het land hebben ze nog niet helemaal goed.
De grotere, buitenlandse supermarkten hebben vaak wel wat geďmporteerde kaas. In de reguliere Chinese supermarkten zie je juist vaak van die goedkope driedubbel in plastic verpakte plakjes cheddar. |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeffrey
Gast
|
|
Bedankt voor de reacties.
Voor mij exportplan heb ik hier wel wat aan.
Die kaas onderneming is inderdaad dicht omdat het teveel geld ging kosten.
Het exporteren van kaas kost inderdaad een hoop geld. Het mooiste zou natuurlijk zijn een groothandel of een grote supermarkt keten waar je een grote hoeveelheid aan exporteerd. Zodat het daar weer verspreid kan worden.
Ik dank jullie allenmaal hartelijk voor de reacties!
groeten, Jeffrey |
|
| Naar boven |
|
 |
Fust
Sub Admin

Geregistreerd op: 18-10-2010 Berichten: 92 Woonplaats: Ningbo / Hong Kong / Brabant
|
|
Carrefour en Auchan verkopen voorverpakte jonge Frico in kleine stukjes van 200-250 gram.
Metro verkoopt voorgesneden Nederlandse kaas (naam ontgaat me even) die een stuk goedkoper is en wat meer smaak heeft dan de jonge Frico. Ook vindt je hier cheddar, Boursin, Jalapeno Jack, camembert, etc. Vrij beperkt assortment, vaak niet op voorraad en/of over datum.
Over het algemeen eten Chinezen, buiten Hong Kong. Macau enz, idd geen kaas... _________________ Better a shot in the glass than a shot in the ... |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
Frico kaas is in Beijing volop te verkrijgen, dit exporteren ze zelf dus neem eens contact met ze op, voor dat je iets schrijft wat er al is.
Zover als ik weet heeft de Chinese overheid met de Ambasade en Frico gesproken over productie in China, dit is op dit momend nog moeilijk omdat heel kort gezegt: het eten van de koeien niet helemaal goed is (denk aan de melk schandalen)
Ja er word kaas gegeten, steeds mee dit komt vooral door de hamburgers van Mc. een op de salades (bakje) zie je steets vaker kaas.
Prijs tussen RMB 9.5 en 14.5 100 gram in stuk of plakjes gesneden.
Buitenlanders kopen per kilo, chinees per 100 gram
Supermarkten: Jenny lou, Jenny wang, DRC shop, BHG supermarket.
Soorten: jong, belegen, komin.
Succes |
|
| Naar boven |
|
 |
Jacques
Drakoloog
Geregistreerd op: 26-4-2005 Berichten: 375 Woonplaats: Lijiang, Yunnan
|
|
Via internet is ook vrijwel alles te krijgen.
Ik koop nu Gouda per 4.5 kilo voor 78 RMB inclusief verzendkosten.
Er is hier ook een distributeur waar ik Edam, Parmesan, Danish Blue Cheese en Mozarella van koop, maar die is iets duurder.
Lokaal (en ik geloof in heel Yunnan) wordt hier trouwens wel geitenkaas en Yak-kaas gemaakt en gegeten... _________________ Running a bar/restaurant in Lijiang! |
|
| Naar boven |
|
 |
Han3
Expert

|
|
Hoi Jacques,
Hoe doe je dat precies? 78 yuan das niets... . Ik zal je erg erkentelijk zijn als je me kan vertellen waar je die kaas kan bestellen? Mn zoontje is er gek op, en ik lust er ook wel wat van. Maar om het in de winkel te kopen is toch wel erg duur hier. Laatst 300 yuan betaald voor 2 kilo baby edammertje.
MVG en bij voorbaat dank,
Gao Han _________________ Ian, meet world! World, meet 忆恩! |
|
| Naar boven |
|
 |
NuhiBunyak
Groentje
Geregistreerd op: 4-3-2012 Berichten: 2 Woonplaats: Jignhong, Yunnan, China
|
|
Hoi,
Ik heb een klein retaurant annex bakkerij annex delicatessenshop in het zuiden van Yunnan. Ik verkoop ongeveer 80% van mijn brood en kaas aan lokale Chinezen.
De groei van de kaas import was 27% jaar-op-jaar van 2010 naar 2011. Het Chinese smaak pallet is hard aan het veranderen.
@ Jeffrey:
Ik ben erg geinteresseerd in de resultaten van je onderzoek. Ik ben bezig met het opzetten van een importkanaal voor kaas, namelijk.
Groet,
Nuhi |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
| Nuhi neem eens kontact op met hennyfakkel@gmail Hij heeft een bakkerij in Beijing maakt stroopwafels, brood, gebak, enz maar inporteerd ook dingen dus misschien kunnen jullie iets samen doen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
| Naar boven |
|
 |
NuhiBunyak
Groentje