Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Visum op korte termijn
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2012 9:18 pm    Onderwerp: Visum op korte termijn Reageer met quote

Ik ben recent afgestudeerd en wil graag 2 maand naar China om een vriend te bezoeken die daar werkt (in Ningbo) en natuurlijk alle toeristische dingen in de buurt van Ningbo te bekijken.
Het is voor ons allebei het gunstigst als ik volgende week zaterdag (3maart) vertrek en eind april (29 april) weer naar huis terug ga.

Nu vraag ik mij af of het nog wel mogelijk is om op zo'n korte termijn een toeristen visum te regelen welke voor 56 dagen geldig is? Ik lees namelijk op internet dat je normaal ongeveer een maand van te voren het visum hoort aan te vragen.

Heeft iemand ervaring met zo'n dergelijke aanvraag?
Want zomaar het ticket boeken en vooraf wetende dat ik maar 10% kans heb dat ik het visum krijg is natuurlijk zonde van het geld.

Ik slaap trouwens bij hem thuis, kan dit ook een probleem zijn want ik heb hierdoor geen "hotelboeking".

Hoe kan ik dit volgens jullie het best aanpakken, om zo snel mogelijk zekerheid te krijgen of het door kan gaan?

Alvast bedankt,
Robbert-Jan
Naar boven
gast

Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2012 10:19 pm    Onderwerp: Re: Visum op korte termijn Reageer met quote

Robbert-Jan,

In jouw geval is het visum single entry met 3 maanden geldigheid en 60dagen verblijf. voor 3 maart regelen kan een probleem worden vanwege de status van je vriend (hij heeft verblijfsvergunning en studie/werkvergunning...)

ik heb de afgelopen twee maanden samen met mijn vrouw de procedure voor Visum China uitgezocht. Sinds dec 2011 is veel veranderd. Zij zijn uitgeschreven op www.chinavla.nl. Check het bij sectie vriendenbezoek (het is heel belangrijk dat de persoon in China een uitnodigingsbrief schrijft). Doe je voordeel mee.

Als aan de voorwaarden is voldoen dan is het gewoon 4 werkdagen je paspoort met een visum sticker terug. Ik neem aan dat je OV hebt en het kost je alleen tijd en 70,70 euro voor het toeristen visum.

Als het helemaal fout gaat, ga je via Hongkong. dat is een ander hoofdstuk. als je meer wil van weten, hoor ik het wel.
Naar boven
Fons

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2012 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over de andere voorwaarden kan ik niet zoveel zeggen, maar vorig jaar kon je nog de zogenaamde 'same-day delivery' krijgen: 's ochtends brengen, 's middags afhalen.
Daar betaal je natuurlijk wel voor.
www.chinaherald.net
www.fonstuinstra.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage MSN messenger
jeroenr

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2012 1:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Urgent is nu minimaal 1 dag.
Paspoort zelfde dag terug kan al ruim een jaar niet meer.

Voor urgent betaal je wel een hele hoop meer.
Voor tarieven zie website van CVASC:
http://www.visaforchina.org/HAG_EN/visainstruction/251225.shtml
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2012 11:57 am    Onderwerp: Re: Visum op korte termijn Reageer met quote

gast schreef:
Robbert-Jan,

In jouw geval is het visum single entry met 3 maanden geldigheid en 60dagen verblijf. voor 3 maart regelen kan een probleem worden vanwege de status van je vriend (hij heeft verblijfsvergunning en studie/werkvergunning...) Niet helemaal volledig juiste info, een bezoek met L visum is maximaal 30 dagen,tenzij je een uitnodigingsbrief hebt, met copy van ID /paspoort;
(vi) Unless specifically requested by the applicant in his or her completed application form and approved by Consular Officers, a single-entry visa is valid for three months, and a double-entry visa valid for six months, both with a 30-day duration of stay.

(vii) Consular Officers decide on the visa's period of validity, duration of stay and number of entry in the light of China's laws and regulations.

(viii) Whether a visa is to be issued or not, and what type of visa to be issued shall be decided by Consular Officers in the light of China's relevant laws and regulations
(ixx) Generally speaking, only if the applicant's spouse is Chinese or he/she has real estate in China, can the applicant apply for a multiple-entry L visa. If the applicant's spouse is Chinese, he/she needs to provide passport or identity card of his/her spouse and the certificate of relationship statement(copy).If the applicant has house property in China, he/she needs to provide the certificate of ownership statement(copy).
http://www.visaforchina.org/HAG_EN/visainstruction/251227.shtml .

ik heb de afgelopen twee maanden samen met mijn vrouw de procedure voor Visum China uitgezocht. Sinds dec 2011 is veel veranderd. Zij zijn uitgeschreven op www.chinavla.nl. Check het bij sectie vriendenbezoek (het is heel belangrijk dat de persoon in China een uitnodigingsbrief schrijft). Doe je voordeel mee.

Als aan de voorwaarden is voldoen dan is het gewoon 4 werkdagen je paspoort met een visum sticker terug. Ik neem aan dat je OV hebt en het kost je alleen tijd en 70,70 euro voor het toeristen visum.

Als het helemaal fout gaat, ga je via Hongkong. dat is een ander hoofdstuk. als je meer wil van weten, hoor ik het wel.

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
robbertjan

Groentje

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2012 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor alle snelle reacties.

Mijn vriend in china woont / werkt al 11 jaar en heeft een resident permit.
Ik zal bij hem gaan logeren en de uitnodigingsbrief met alle kopieën van benodigde documenten krijg ik vandaag.

Dan zou het in principe toch geen probleem meer moeten zijn voor de visum aanvraag?

Wel zit ik nog even met het reischema wat ook ingeleverd moet worden...
Zijn er richtlijnen voor dit schema? Dit kan ik namelijk nergens vinden op internet.

Groeten,
Robbert-Jan
Naar boven
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2012 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je door hem wordt uitgenodigd, met kopie van zijn residence card en paspoort ,adresgegevens etc, heb je m.i.geen reisroute nodig.
Kijk ff op de site van het visumburo, die hierboven staat,staat vrijwel alle info op.

LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
H.Geertsema

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 4:34 pm    Onderwerp: Visum Reageer met quote

robbertjan schreef:

Wel zit ik nog even met het reischema wat ook ingeleverd moet worden...
Zijn er richtlijnen voor dit schema? Dit kan ik namelijk nergens vinden op internet.

Groeten,
Robbert-Jan

Je kunt een print maken van de vlucht(en) die je van plan bent te gaan boeken; dan heb je iig wat Rolling Eyes.

Arrow
gast

Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 9:40 pm    Onderwerp: Re: Visum op korte termijn Reageer met quote

beijing2008 schreef:
gast schreef:
Robbert-Jan,

In jouw geval is het visum single entry met 3 maanden geldigheid en 60dagen verblijf. voor 3 maart regelen kan een probleem worden vanwege de status van je vriend (hij heeft verblijfsvergunning en studie/werkvergunning...) Niet helemaal volledig juiste info, een bezoek met L visum is maximaal 30 dagen,tenzij je een uitnodigingsbrief hebt, met copy van ID /paspoort;
(vi) Unless specifically requested by the applicant in his or her completed application form and approved by Consular Officers, a single-entry visa is valid for three months, and a double-entry visa valid for six months, both with a 30-day duration of stay.

(vii) Consular Officers decide on the visa's period of validity, duration of stay and number of entry in the light of China's laws and regulations.

(viii) Whether a visa is to be issued or not, and what type of visa to be issued shall be decided by Consular Officers in the light of China's relevant laws and regulations
(ixx) Generally speaking, only if the applicant's spouse is Chinese or he/she has real estate in China, can the applicant apply for a multiple-entry L visa. If the applicant's spouse is Chinese, he/she needs to provide passport or identity card of his/her spouse and the certificate of relationship statement(copy).If the applicant has house property in China, he/she needs to provide the certificate of ownership statement(copy).
http://www.visaforchina.org/HAG_EN/visainstruction/251227.shtml .

Het is altijd lastig om een complexe materie zo eenvoudig op te schrijven. Zoals ik eerder aangaf wil je visum single entry met 3 maanden geldigheid en 60dagen verblijf in China. Dat kan je aangeven op het aanvraagformulier V.2011A: bij paragraaf 2.2 aakruizen : one entry valid for 3 months" and bij 2.4 dat je 60 dagen. Of je dat krijgt hangt af van de de informatie die je inlevert en de uitvoering van de wetten door de Chineze consolaire diensten in Den Haag zoals hierboven bij (viii) is aangegeven. Trek nette kleren aan en doe vriendelijk tegen de balie medewerker en je komt heel ver. Garantie is idd niet. In de worste case krijg je verblijf voor 30dagen en moet je helaas via retour hongkong visum aanvragen voor je tweede deel van je 60dagen. Combineer dan met je vakantieplanning. Je bent toch afgestudeerd en je zoekt avontuur, volgens mij is dit al begonnen. Have Fun en succes! (Hou rekening met je vliegtickets, koopt ticket die je kan wijzigen...)
Naar boven
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals hier al eerder is aangegeven, kan een verlenging in HK niet meer, daar de visumvoorwaarden zijn veranderd.Verlenging in China moet via de lokale PSB ,Police Security Bureau.Neem dan wel een Chinees mee Wink

LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 12:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

beijing2008 schreef:
Zoals hier al eerder is aangegeven, kan een verlenging in HK niet meer, daar de visumvoorwaarden zijn veranderd.Verlenging in China moet via de lokale PSB ,Police Security Bureau.Neem dan wel een Chinees mee Wink

Je bedoelt dat het aan band gelegd is (notice 2008 op http://www.fmcoprc.gov.hk/eng/zgqz/bgfwxx/ ).
In geval van Robbert-jan is hij zogenaamd :you are required to apply Chinese visafrom the Embassy or Consulate-General of Peoples' Republic of China in your resident country". maar ja, sinds de aangescherpe regels van dec 2011 is het nu heel lastig om single entry 60dagen te verkrijgen. De Chinese overheid begrijpen ook wel dat de toeristen geld oplevert en dat niet een situatie ontstaat dat mensen zoals Robbert-jan niet meer naar China willen.

Lokaal verlengen heb ik nooit hoeven doen tot dit jaar. Ik laat mijn vrouw wel bellen naar Ningo lokale PSB en kijk wat er allemaal bijkomen kijken. Dit kan ik nodig hebben als ik straks in zomer weer 5 weken naar China ga.
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

vanochtend gebeld met de afdeling in Ningbo die over visum verlenging Buitenlanders gaat. Zij herken meteen het onderwerp en dat is heel positief (Ningo is wester georienteerd en hebben redelijke groot aantal buitenlanders). Wel moet er bij de aanvraag 4tal documenten bij. Die gaan we uitschrijven (inclusief een template) en ze op chinavla.nl visum FAQ plaatsen. Dit kan ook voor anderen interessant zijn.
Naar boven
robbertjan

Groentje

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hee mensen

Bedankt voor alle info.
Gisteren mijn visa aangevraagd en bij de balie was de mevrouw zeer tevreden over mijn documentatie.

Ik weet niet in hoevere het een garantie is maar zij vertelde mij dat dit gegarandeerd goed ging komen.

Al met al kan ik dinsdag mijn visa ophalen en vertrek ik volgende week zaterdag richting Ningbo voor 56 dagen:)

Iemand nog tips wat ik daar in ieder geval MOET zien?

Groeten
Robbert-Jan
Naar boven
H.Geertsema

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 12:48 pm    Onderwerp: Ningbo Reageer met quote

Ningbo balls?

www.youtube.com/watch?v=WWzf6Rdq4SB

Arrow
Fons

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een goeie reden om de nieuwe brug naar Shanghai te proberen.
www.chinaherald.net
www.fonstuinstra.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls