Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kaas in China
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Zoek contact in China
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jacques schreef:
Via internet is ook vrijwel alles te krijgen.
Ik koop nu Gouda per 4.5 kilo voor 78 RMB inclusief verzendkosten.

Er is hier ook een distributeur waar ik Edam, Parmesan, Danish Blue Cheese en Mozarella van koop, maar die is iets duurder.

Lokaal (en ik geloof in heel Yunnan) wordt hier trouwens wel geitenkaas en Yak-kaas gemaakt en gegeten...

Mag ik vragen welke distributeur dit is?
Naar boven
Peter

Expert

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

4,5 kilo voor nog geen 10 euro lijkt me onmogelijk. Dan is het vast gemaakt van chinees plastic...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
jrgroeneweg

Expert

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk 78 rmb voor 4,5 kilo.
Inkoop in Nederland dat is ongeveer € 2,11 per kilo retail incl. belastingen.
De inkoop in NL bij de grote kaasrijpings/groothandels is al veel meer per kilo ex btw voor jonge kaas.
Dat moet dan inderdaad wel namaak "plastic" kaas zijn, maar geen echte Gouda kaas.

Jacques schreef:
Via internet is ook vrijwel alles te krijgen.
Ik koop nu Gouda per 4.5 kilo voor 78 RMB inclusief verzendkosten.

Er is hier ook een distributeur waar ik Edam, Parmesan, Danish Blue Cheese en Mozarella van koop, maar die is iets duurder.

Lokaal (en ik geloof in heel Yunnan) wordt hier trouwens wel geitenkaas en Yak-kaas gemaakt en gegeten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
Fons

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gouda wordt niet alleen in Nederland gemaakt, maar kan overal vandaag komen. En het hoeft dan geen plastic te zijn.
De meeste Gouda wordt sowieso niet in de stad Gouda gemaakt.
Ik geloof dat de EU onlangs nog wel geprobeerd heeft "Gouda Holland" tot een beschermd merk te verklaren, maar dat is heel recent. De meeste Gouda (zonder Holland) komt uit Duitsland, deels uit India, maar geen reden waarom China dat ook niet zou doen.
www.chinaherald.net
www.fonstuinstra.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage MSN messenger
jrgroeneweg

Expert

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik. Het is geen beschermde naam.
Ik wilde alleen maar aangeven dat de betreffende kaas van 78 rmb per 4,5 kilo echt geen Nederlandse kwaliteitskaas kan zijn.
Jong belegen kost inkoop in Nederland al meer dan deze verkoopprijs in China en dan hebben we transport, invoerrechten, distributiekosten en winstmarge nog niet eens meegerekend. Het moet haast wel een lokaal gemaakte kaas zijn en qua smaakbeleving is die toch echt heel anders. En zo niet dan zou ik graag wel eens willen weten waar deze kaas gekocht wordt, want die leverancier die dit produkt dan levert willen wij ook wel spreken.

Fons schreef:
Gouda wordt niet alleen in Nederland gemaakt, maar kan overal vandaag komen. En het hoeft dan geen plastic te zijn.
De meeste Gouda wordt sowieso niet in de stad Gouda gemaakt.
Ik geloof dat de EU onlangs nog wel geprobeerd heeft "Gouda Holland" tot een beschermd merk te verklaren, maar dat is heel recent. De meeste Gouda (zonder Holland) komt uit Duitsland, deels uit India, maar geen reden waarom China dat ook niet zou doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
Jacques

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, dat moest 78RMB per kilo voor een wiel van 4.5 kilo zijn...
350 RMB incl. verzendkosten naar Lijiang via Taobao. Wellicht goedkoper voor andere delen van China

Het is Gouda van Kroon, wat - voor zover ik kon nagaan - een dochteronderneming van Campina is. Zeker geen plastic!

Sorry! Mijn fout...
jrgroeneweg

Expert

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie. Dat kan beter kloppen voor kaas van goede kwaliteit. Ben benieuwd hoe ze dat versturen. Wij zijn met een partner in China (Nederlander) ook bezig met het opzetten van een importkanaal. O.a. kaas. Dus hoplijk nog dit jaar meer keus in kaas in China.

Jacques schreef:
Sorry, dat moest 78RMB per kilo voor een wiel van 4.5 kilo zijn...
350 RMB incl. verzendkosten naar Lijiang via Taobao. Wellicht goedkoper voor andere delen van China

Het is Gouda van Kroon, wat - voor zover ik kon nagaan - een dochteronderneming van Campina is. Zeker geen plastic!

Sorry! Mijn fout...
Naar boven
flight0720

Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2012 1:31 pm    Onderwerp: kaas i n China Reageer met quote

tja jongens als alles goed gaat dan heb ik hier volgende maand echte hollandse jonge kaas en de bekende maaslander zelfs is er dan rook kaas. duuuuuuus we lust er een stukje. ik zit in Nannng Guangxi
Naar boven
Gary

Gast

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 6:57 am    Onderwerp: Kaas in Jinghong Reageer met quote

Hoi,
Laat me aub weten waar je ben gevestigd in Jinghong. Kom binnenkort ff langs om kaas in te slaan.
dali.garden.bb@gmail.com
Gary
Naar boven
de kleine kazen boerderij

Gast

BerichtGeplaatst: Zo Okt 21, 2012 9:51 pm    Onderwerp: export echt nederlandse kwaliteitskaas Reageer met quote

Hoi wat een onwijs interessant forum hier.
Wij zijn kaasboerderij in zuid holland. We maken echte boeren goudse kaas die onder europese bescherming valt. de kaasje zijn 500 gram met div kruidenmixen.

wij zijn erg geintereseert in het exporteren van onze kaas. wellicht kunnen jullie ons wat wijzer maken om het te gaan exporteren of is er iemand die het graag zelf wil gaan importen....

Kijk even op www.kleine-kazenboerderij.com of mail naar roel@kleine-kazenboerderij.com

ben benieuwd.

mvg Roel van Leeuwen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Zoek contact in China Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls