| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Nanhai
Geďnteresseerde
|
|
Hallo,
Mijn Chinese vriendin komt begin volgend jaar naar nederland, en dan wil ik haar verrassen met televisie in het Chinees.
Ik heb wel eens gehoord dat via een sateliet er diverse chinese zenders te ontvangen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee, en mischien wat info zodat ik dat voor haar in orde kan maken.
Bij voorbaad hartelijk dank,
Nico |
|
| Naar boven |
|
 |
pauldemo
Geďnteresseerde
|
|
| Naar boven |
|
 |
Nanhai
Geďnteresseerde
|
|
Heb hier naar gekeken, maar hier is mijn internet verbinding niet snel genoeg voor, ik hoop info te vinden over satelliet ontvangst van Chinese tv in Nederland.
Zoals welk merk ontvanger, heb je hier een abonement voor, eventueel verschillende frequenties, en wat verder aan info beschikbaar is.
Maar natuurlijk wel bedankt voor het mee denken |
|
| Naar boven |
|
 |
jrgroeneweg
Expert
|
|
| ja, via de satteliet zijn diverse chinese en hong kong zenders te ontvangen. als je een sattelietschotel neemt en een sattelietontvanger kun je ze vanzelf krijgen + nog een paar duizend andere zenders. |
|
| Naar boven |
|
 |
bohjaaa
Groentje
|
|
Ik ga deze week ook een schotel plaatsen om chinese zenders te kunnen ontvangen voor mijn vriendin en ook voor mijzelf omdat we samen naar Belgie verhuisd zijn.
Ergens op de site van gele draak vind je een hele mooi lijst van alle zenders die mogelijk zijn om hier in west europa te kunnen ontvangen via sateliet.
eerst zat ik aan een satelietopstelling met motor te denken. Dit zodat ik alle mogelijke "chinese" satelieten kon ontvangen, dus ook de telstar 12 graden West. Maar iemand die al ervaring heeft met sateliet raadde me dat af. een motor opstelling is eigenlijk vrij ouderwets, als je zapt van de ene naar de andere sateliet duurt dat dan vrij lang.
Een andere mogelijkheid is dan een grote schotel met meerdere LNB koppen en die zijn weer gekoppeld aan een switch. Ideaal maar ook wat moeilijker om te installeren voor een sateliet beginner.
Toen zag ik de multytenne schotel van Technisat. Dat is een kleine schotel van 45cm waarmee je de 4 (eigenlijk 5) belangrijkste satelieten van de Duitsers/Nederlanders in 1 keer mee kan ontvangen, zonder moeilijke installatie. Ontvangst mogelijk van: Astra1-2-3, Hotbird en als het een beetje meezit ook de Eurobird, die 0,2 graden naast de Astra3 zit.
Ik hoop eigenlijk wel dat ik de Eurobird kan meepikken, want daar zit Phoenix CNE op, de bekende Hong Kong zender.
Ze zeggen dat kanalen vanaf de eurobird toch wel moeilijk te ontvangen zijn, omdat de schotel met 45cm wat aan de kleine kant is.
Maar CCTV4, CCTV9, NTDTV zijn op Hotbird en dus te ontvangen.
Verder heb je nog TVBS op Astra1, maar die is niet gratis. Die zenders op Telstar 12W heb ik aan mijn vriendin gevraagd wat hetwas, maar zij kon die allemaal niet.
Als het goed is heb ik het donderdag aan de praat. Ik zal het resultaat wel laten weten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Chinaboy
Expert

Geregistreerd op: 21-3-2006 Berichten: 215 Woonplaats: Chongqing, China
|
|
| Nanhai schreef: |
Mijn Chinese vriendin komt begin volgend jaar naar nederland, en dan wil ik haar verrassen met televisie in het Chinees.
Nico |
Kijk eens op www.tvunetworks.com voor Chinese (en andere) televisie kanalen via internet. Dit werkt perfect! _________________ Multi multa; nemo omnia novit |
|
| Naar boven |
|
 |
Nanhai
Geďnteresseerde
|
|
Ik heb dit geprobeerd, maar met mijn 4 MB lijn is dit geen optie, het beeld is niet om aan te zien, dus ik hoop dat het met een satelliet schotel beter gaat.
Bedankt voor de tip, maar helaas voor ons niet werkbaar.
Nico |
|
| Naar boven |
|
 |
bohjaaa
Groentje
|
|
Ik heb de boel geďnstalleerd en het werkt prima.
Tot nu toe dus:
Phoenix CNE
CCTV4
CCTV9
NTD-TV
Hopende komen er in de toekomst nog meer chinese zenders op deze satelieten |
|
| Naar boven |
|
 |
Sander
Kenner

|
|
[/quote]
Kijk eens op www.tvunetworks.com voor Chinese (en andere) televisie kanalen via internet. Dit werkt perfect![/quote]
Chinaboy, het werkt idd goed ja. Enig idee of er via zoiets ook NL'se tv is te bekijken? _________________ Alles over Hangzhou!
Maar Beijing is toch beter! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3148 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
els21361
Groentje
|
|
| bohjaaa schreef: | Ik heb de boel geďnstalleerd en het werkt prima.
Tot nu toe dus:
Phoenix CNE
CCTV4
CCTV9
NTD-TV
Hopende komen er in de toekomst nog meer chinese zenders op deze satelieten |
Via welke satteliet en op welke frequentie vind ik Phoenix CNE?
Vind het wel, maar niet gratis |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
| gewoon ppstream downloaden |
|
| Naar boven |
|
 |
Thomas
Gast
|
|
| Phoenix CNE kan je vinden bij Euroboird frequentie 11623 Horizotaal en CCTV 9 in engels 11662 H |
|
| Naar boven |
|
 |
|