Tips: Vliegen in China

Visum of verzekering nodig in China? Hier kunt u alle overige praktische vragen kwijt die gaan over het reizen in China.

Berichtdoor Hugo » 30 Nov 2005 17:26

Beste mensen,

Tips voor vliegen binnen China:

De laatste keren bleek bij het inchecken het volgende:
Bij de securitycheck worden alle dranken die je bij je hebt (dus in je hand-bagage), in beslaggenomen. Dus je kan geen fles wijn mee nemen, of een heupflesje met wiskey meenemen (deze moet worden leeggegoten).
Het is daarna echter geen probleem om achter de securitycheck drank te kopen en mee het vliegtuig in te nemen.

Verder is nu overal de airport construction fee afgeschaft. Deze wordt nu via het ticket verrekend.

Inchecktijden worden steeds meer naar voren geschoven. Op de nieuwe luchthaven van Guangzhou sluit de incheckbalie nu al 45 minuten voor het vertrek van een vlucht!

Het loont om bij het kopen van een ticket binnen China rond te shoppen. Veel kantoortjes geven je niet alle mogelijke keuzes die er zijn. Verder wil men niet altijd je alle korting door berekenen. (Buiten het seizoen is het niet ongebruikelijk 40% korting te krijgen.)

Als je vanuit Nederland met China Southern (CZ) vliegt, is er een speciaal tarief voor aansluitende binnenlandse vluchten. Voor lange, binnenlandse vluchten is dit voordelig.

Ik ben trouwens jaren bezig geweest om toe te worden gelaten tot het Pearl Sky Programma van China Southern (hun frequent flyer programma). Zelf met hulp van de Amsterdamse vestiging van CZ is me dit niet gelukt... Al mijn miles op mijn tijdelijk kaart zijn nu ook verdwenen. Gelukkig zijn tickets via KLM nu vaak goedkoper (je kan dan wel in een CZ-vlucht belanden).

Groet,
Hugo!
Gebruikers-avatar
Hugo
Drakoloog

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Re: Tips: Vliegen in China

Berichtdoor T.T. » 30 Nov 2005 18:21

Goede tips Hugo, ik heb het gelijk toegevoegd aan de FAQ :)

Hugo schreef:Het loont om bij het kopen van een ticket binnen China rond te shoppen. Veel kantoortjes geven je niet alle mogelijke keuzes die er zijn. Verder wil men niet altijd je alle korting door berekenen. (Buiten het seizoen is het niet ongebruikelijk 40% korting te krijgen.)

Bedoel je dan bellen naar bureaus (hoe kom je aan de telefoonnummers) of zijn er websites die je vaak bezoekt? Kortom: hoe kom jij aan een overzicht van aanbieders en hun prijzen?
Gebruikers-avatar
T.T.
Sub Admin

Berichtdoor Hugo » 30 Nov 2005 18:35

Ik ga bij verschillende ticket-offices langs. Dezelfde vraag levert dan meestal verschillende antwoorden op.

Verder heb ik in Guangzhou een goed adres dat ik per mail kan bereiken. Ik vlieg vaak aan op Guangzhou en regel dan van te voren de binnenlandse vluchten die ik nodig denk te hebben. Ik word dan zo nodig op de luchthaven opgewacht en de ticket worden overgedragen. Ik betaal dan wel de taxi-kosten van de brenger van de tickets (en die zijn stevig omhoog gegaan met de komst van de nieuwe luchthaven). Maar vaak blijf ik enige dagen in de stad (om lekker te eten! zie: http://foodinchina.nl/guangzhou/gz0504-1.html ) Dan maak ik even een afspraak voor de overdracht van de tickets.

Het gaat hierbij om
X-PAT Travel Planners
15/F Flat E, Regent House,
50 Taojin Road, Guangzhou. P.C. 510095
Tel: +86 20 8358 9705
Fax:+86 20 8358 8171
Mobile: (0)13719025500 or (0)13809770444
E-mail: xpats@pub.guangzhou.gd.cn

Op vragen voor tickets van mij krijg ik altijd uitgebreide antwoorden met soms ongevraagde extra mogelijkheden die meer korting kunnen opleveren. Uit eigen initiatief wordt er bijv een vlucht een dag eerder aan de mogelijkheden toegevoegd met 30% meer korting. Ik kan dan gewoon kiezen.

groet,
Hugo
Laatst gewijzigd door Hugo op 27 Mrt 2006 17:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Hugo
Drakoloog

Vliegen in China

Berichtdoor Nina » 04 Feb 2006 13:38

Hoi, op een ander forum raadde iemand elong.net aan voor vluchten binnen China. Ik heb er nog niet op gekeken, maar ik laat het in ieder geval ter info maar even weten.
nina
Nina

elong.net

Berichtdoor longlong » 04 Feb 2006 17:59

Elong.net is niet alleen goedkoop maar ook betrouwbaar.
Geef een adres op waa ze kunnen leveren. Goede service en lage pijzen. Toit 70 procent korting op de gangbare prijs.
Ik kom net uit inner mongolia. Je kan geen trein kaartjes vinden gedurende deze gekke Nieuw jaars dagen hier in china. Met elong is dat makkelijk.
Groet rob
longlong

Binnenlandse Vliegtickets

Berichtdoor YangGuang » 27 Mrt 2006 16:37

Een betrouwbare website, die de laagste ticketprijs biedt (lager of gelijk aan de prijzen van de lokale reisbureau's) en die je bovendien via internet kunt bestellen, is http://english.yoee.com
Ik heb er vaak gebruik van gemaakt en nog nooit een probleem gehad.
YangGuang
Groentje

Re: Binnenlandse Vliegtickets

Berichtdoor Jacques » 28 Mrt 2006 09:38

YangGuang schreef:Een betrouwbare website, die de laagste ticketprijs biedt (lager of gelijk aan de prijzen van de lokale reisbureau's) en die je bovendien via internet kunt bestellen, is http://english.yoee.com
Ik heb er vaak gebruik van gemaakt en nog nooit een probleem gehad.

Nog nooit gebruikt, maar lijkt op elong en ctrip... Geeft ook dezelfde prijs als elong. Wat mij wel bevalt is dat je je soort ticket kan kiezen en dat ze laten zien hoeveel stoelen er nog zijn. In hoeverre dit real-time is is natuurlijk niet te zeggen, maar het geeft iets meer houvast bij het maken van een reservering. Als je bij elong een reservering na 18:00 maakt dan wordt die pas de volgende dag verwerkt, waarbij je dus alsnog op een hogere prijs uit kunt komen...

Overigens heb ik wel regelmatig bij lokale reisbureaus een lagere prijs kunnen krijgen als online. Maar dat terzijde...
Running a bar/restaurant in Lijiang!
Jacques
Drakoloog

Elong.net en/of english.yoee.com ?

Berichtdoor Gast » 07 Aug 2006 22:42

Kan je met een een e-ticket gewoon met het reserveringsnummer naar de balie gaan en daar inchecken?
Bij Elong.net kan ik alleen de optie Paper Tickets kiezen .... kan je ook een e-ticket kiezen?

En kan je bij http://english.yoee.com ook betalen met MasterCard?
(want ik kon die optie niet kiezen (alleen Visa ...., waardoor mijn vlucht gecanceld werd)

Alvast bedankt voor de reactie(s)
Gast

Re: Elong.net en/of english.yoee.com ?

Berichtdoor Chinaboy » 08 Aug 2006 13:27

Anonymous schreef:Kan je met een een e-ticket gewoon met het reserveringsnummer naar de balie gaan en daar inchecken?
Bij Elong.net kan ik alleen de optie Paper Tickets kiezen .... kan je ook een e-ticket kiezen?

En kan je bij http://english.yoee.com ook betalen met MasterCard?
(want ik kon die optie niet kiezen (alleen Visa ...., waardoor mijn vlucht gecanceld werd)

Je hebt in principe alleen je paspoort nodig om in te checken met een E-ticket, maar het is aan te raden een kopie van de bevestiging te maken.

Ik heb nog nooit een vlucht geboekt via www.elong.net (wel hotels); je kunt wellicht het beste even met de klantenservice bellen (0086(0)1064329999). Waarschijnlijk is er wel wat te regelen.

Ik heb wel vliegtickets (E-tickets) via www.english/yoee.com besteld, maar via mijn Chinese bankrekening betaald. Maar volgens de informatie op hun website kun je ook met Mastercard betalen: " VISA credit card, Master credit card.Note: 5% fee is required for foreign currency payment! ".
Multi multa; nemo omnia novit
Gebruikers-avatar
Chinaboy
Expert

Berichtdoor Hugo » 23 Aug 2006 12:47

Alle site's genoemd onder dit onderwerp kunnen me vertellen of er vluchten zijn tussen twee steden en boeken etc.
Ik ben echter op zoek naar een methode waarbij ik kan zien vanuit welke plaatsen in China ik naar een andere bestemming in China kan vliegen.
Bijvoorbeeld: Ik wil naar Kunming vliegen: vanuit welke steden in China kan ik dat?

groet,
Hugo!
Gebruikers-avatar
Hugo
Drakoloog

Berichtdoor joop » 24 Aug 2006 22:06

Er zijn ruim 100 vliegelden in China
Hier kun je ze vinden
http://airlines.priceline.com/airlines/ ... rport.html
Alle plaatsen kun je bereiken, maar soms moet je daar wel 3x voor overstappen.
Of bedoel je wat anders
joop

Berichtdoor Hugo » 29 Aug 2006 10:11

Ik bedoel wat anders: "Vanuit welke plaatsten wordt er rechtstreeks op een luchthaven gevlogen." Lijkt een simpele vraag, lijkt echter niet structureel beantwoordbaar (ook niet hier in europa).

Op reis probeer ik altijd een soort rondjes te plannen rond een uitvalsbasis. Het is dan handig te weten welke verbindingen er zijn. Een vlucht zonder overstappen is dan efficient en kan het reisschema over de grond beïnvloeden, of kan bepalend zijn voor de keuze van uitvalsbasis.

groet,
Hugo!
Gebruikers-avatar
Hugo
Drakoloog

Berichtdoor Sanny82 » 11 Feb 2010 13:29

Dit is misschien een oude topic, maar heeft iemand tips waar je het goedkoopst vliegtickets kan boeken? Ik las elong.net maar zie daar steeds prijzen van 100 a 200 dollar. Op zich acceptabel maar ik hoor ook weleens over vliegtickets rond de 50 dollar. Enig idee hoe je aan dat soort tickets kan komen?

Alvast bedankt!
Sanny82
Kenner

Berichtdoor beijing2008 » 11 Feb 2010 20:13

zat ff te kijken op rose.yoee te kijken, vertel me eens wat die codes inhouden?( Beijing-Nanning
¥3080 First Class(F) Available rules and restrictions
¥2050 Economy Class(Y) Available rules and restrictions
¥1850 90per Economy(B) Available rules and restrictions
¥1800 88per Economy(M) Available rules and restrictions
¥1640 80per Economy(K) Available rules and restrictions
¥1540 75per Economy(L)
bij rules en restrictions krijg je dus niks...
http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2 ... -2012.aspx

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Berichtdoor beijing2008 » 11 Feb 2010 20:24

Hugo schreef:Ik bedoel wat anders: "Vanuit welke plaatsten wordt er rechtstreeks op een luchthaven gevlogen." Lijkt een simpele vraag, lijkt echter niet structureel beantwoordbaar (ook niet hier in europa).

Op reis probeer ik altijd een soort rondjes te plannen rond een uitvalsbasis. Het is dan handig te weten welke verbindingen er zijn. Een vlucht zonder overstappen is dan efficient en kan het reisschema over de grond beïnvloeden, of kan bepalend zijn voor de keuze van uitvalsbasis.

groet,
Hugo!
Ik weet dat er ergeens een kaart staat, waarop je de verbindingen vanuit China kunt zien.Nou nog vinden.... :?
http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2 ... -2012.aspx

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Volgende

Terug naar Overige praktische vragen