Schoenen importeren vanuit china

U kunt hier algemene oproepen doen en vragen stellen over China, Hong Kong en Taiwan. Voor Studie / werkstuk, Zakelijk en Reizen zijn hieronder aparte forums. Alles wat u daar dus niet kwijt kunt, kunt u rustig hier plaatsen.

Schoenen importeren vanuit china

Berichtdoor paulvanel » 05 Okt 2009 22:21

Dag allemaal,
Ik ben van plan om schoenen te importeren vanuit china. Ik denk dat ik dat de persoon in kwestie - om niet naïef over te komen - wel kan vertrouwen, omdat ik er meerdere mensen over gehoord heb. De bedoeling is dat ik 10 paar schoenen importeer van nike(imitatie dus). Ik zou dan 40 euro per paar betalen inc. shippingcosts. Dus totaal 400 euro. Mijn vragen zijn; Hoe zit het met de Nederlandse douane? Accepteren ze dat soort goederen, of wat doen ze er mee? En ik heb ooit gehoord van een bepaalt bewijs wat je moet opsturen, met daarin uitleg over wat je wil importeren. Ik had het laatst gezien bij iemand anders en het was slechts een simpel a4 papier met daarop een stempel van de douane. Misschien dat iemand deze formulieren standaard heeft op zijn of haar pc. Enkel antwoord op één vraag is al welkom, dus alvast bedankt!!
Groeten Paul v L
paulvanel
Groentje

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Berichtdoor Wil » 06 Okt 2009 08:32

Hallo Paul,

Invoer van namaak artikelen in principe niet toegestaan en deze worden vernietigd bij binnenkomst.
De douane hanteert schijnbaar een 'maximaal 3 namaak artikelen per klant' regel. Dus dat je 3 paar ongestraft mag meenemen; het meerdere wordt in beslag genomen.
Let wel: formeel mag je ze dus niet in je bezit hebben dus ook maar 3 artikelen meenemen blijft (voor jou) een gokje.
Life isn't just the front page, it's the comics too!
Wil
Groentje

Berichtdoor ECS » 06 Okt 2009 09:59

Hallo Paul,

10 paar (imitatie Nike's) importeren zou ik niet echt importeren noemen. Dat is eerder rommelen in de marge en gelet het risico dat je gaat lopen niet echt zinvol.
Imitatie is bij wet verboden en Nike is daar erg alert op.
De kans dat je Euro 400,- kwijt bent is groot, verder komen er nog invoerrechten en inklaringskosten e.d. overheen, om over een eventuele boete maar niet te spreken.

Groeten,
Eric
ECS
Geïnteresseerde

Berichtdoor beijing2008 » 15 Okt 2009 14:48

Je spoort echt niet als je 40 € voor een paar nep nikes betaalt.Die dan geheid in beslag worden genomen, plus een boete.
In China betaal je daar nog geen 20 voor.Kun je beter kontakt opnemen met een bonafide importeur.Of zelf eens in China gaan kijken.
Z e hebben ook hele goede Chinese sportschoenen van bijv Mingbu( omgekeerd Nikesymbool), die kosten 2x niks in China( ik loop er al 3 jaar op.)
Evt weet ik iemand in Turkye die je wel advies wil geven,( importeert kleding en schoenen enz.) of zoek eens importeurs in NL. Creatief googlen helpt!
http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2 ... -2012.aspx

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

schoenen importeren uit China

Berichtdoor fdwolff » 19 Okt 2011 22:08

beijing2008 schreef:Je spoort echt niet als je 40 € voor een paar nep nikes betaalt.Die dan geheid in beslag worden genomen, plus een boete.
In China betaal je daar nog geen 20 voor.Kun je beter kontakt opnemen met een bonafide importeur.Of zelf eens in China gaan kijken.
Z e hebben ook hele goede Chinese sportschoenen van bijv Mingbu( omgekeerd Nikesymbool), die kosten 2x niks in China( ik loop er al 3 jaar op.)
Evt weet ik iemand in Turkye die je wel advies wil geven,( importeert kleding en schoenen enz.) of zoek eens importeurs in NL. Creatief googlen helpt!

Ik heb net een paar Floris van Bommels gekocht voor 239 euro. Dan vraag ik me af waarom niemand vergelijkbare schoenen importeert en deze voor de helft van het geld aanbiedt??
fdwolff

Berichtdoor lulzzz » 20 Okt 2011 02:36

lol je betaald 230 euro voor schoenen, en dan heb je ineens intresse in nepperts voor de helft van de prijs... waarom koop je dan niet gelijk in de eerste plaats scapino schoenen. :roll:
lulzzz

Berichtdoor Gast » 20 Okt 2011 08:57

Als je als reiziger op Schiphol aankomt mag je voor eigen gebruik 3 nep artikelen per item bij je hebben. Dus: 3 nephorloges + 3 nepshirts + 3 paar nepschoenen is ok. Heb je er van één meer bij je dan ben je alles kwijt.
Als handelaar/importeur mag je GEEN namaak invoeren. Als dat gevonden wordt ben je alles kwijt.Plus eventuele administratieve boete (economisch delict).

Wil schreef:Hallo Paul,

Invoer van namaak artikelen in principe niet toegestaan en deze worden vernietigd bij binnenkomst.
De douane hanteert schijnbaar een 'maximaal 3 namaak artikelen per klant' regel. Dus dat je 3 paar ongestraft mag meenemen; het meerdere wordt in beslag genomen.
Let wel: formeel mag je ze dus niet in je bezit hebben dus ook maar 3 artikelen meenemen blijft (voor jou) een gokje.
Gast

Berichtdoor beijing2008 » 20 Okt 2011 21:38

Tabel: Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen voor eigen gebruik
Soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges
3 stuks

Parfums / Eau de toilette
250 ml

Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)
3 stuks/dragers
Verschillende titels
Een dvd met 3 verschillende films geldt als 3 dragers
Datadragers
Geen

Overige goederen
3 stuks/paar

http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-12.html

Dus wat Onbekende gast stelt klopt ook niet TOTAAL 3 paar.Niet 3 paar van van alles en nog wat.

LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Berichtdoor Han3 » 21 Okt 2011 05:58

Volgens mij heeft de onbekende gast gelijk. Bijgaande op de webpagina staat ook:

Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.

En dan die tabel hieronder is wat Ton gekopieerd heeft in de vorige post.
Ian, meet world! World, meet 忆恩!
Gebruikers-avatar
Han3
Expert

Berichtdoor Lao Wei » 21 Okt 2011 08:19

Maar toch even voor alle duidelijkheid: 8)

Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden! dit is de wet! heel simpel en duidelijk.

Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie) dit is dus een richtlijn dus daar hoeft de douane zich niet aan tehouden, dus als je er met 1 stuks gepakt wordt kan je nog steeds een boete krijgen, en heb je geen poot om op te staan. :shock:
Lao Wei

Berichtdoor jrgroeneweg » 21 Okt 2011 14:24

De douane heeft een eige app gemaakt (ook via internet te bekijken) waarin de douane duidelijk aangeeft dat 3 namaakartikelen per soort worden toegestaan.Dus 3 nephorloges, 3 nepshirts is ok. 3 nephorloges + 4 nepshirts is: alles kwijt

Lao Wei schreef:Maar toch even voor alle duidelijkheid: 8)

Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden! dit is de wet! heel simpel en duidelijk.

Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie) dit is dus een richtlijn dus daar hoeft de douane zich niet aan tehouden, dus als je er met 1 stuks gepakt wordt kan je nog steeds een boete krijgen, en heb je geen poot om op te staan. :shock:
jrgroeneweg
Expert

Berichtdoor beijing2008 » 21 Okt 2011 15:09

Is maar net , als altijd de praktijk bij Douane, wie je dus treft. Als die Richtlijn van het Ministerie geldt, zou het vreemd zijn als je met de toegestane hoeveelheden bij je, een bekeuring of inbeslagname zou krijgen.
Sigaretten en shag mis ik in de lijst... :idea:

LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Re: Schoenen importeren vanuit china

Berichtdoor mimi » 26 Feb 2012 03:08

paulvanel schreef:Dag allemaal,
Ik ben van plan om schoenen te importeren vanuit china. Ik denk dat ik dat de persoon in kwestie - om niet naïef over te komen - wel kan vertrouwen, omdat ik er meerdere mensen over gehoord heb. De bedoeling is dat ik 10 paar schoenen importeer van nike(imitatie dus). Ik zou dan 40 euro per paar betalen inc. shippingcosts. Dus totaal 400 euro. Mijn vragen zijn; Hoe zit het met de Nederlandse douane? Accepteren ze dat soort goederen, of wat doen ze er mee? En ik heb ooit gehoord van een bepaalt bewijs wat je moet opsturen, met daarin uitleg over wat je wil importeren. Ik had het laatst gezien bij iemand anders en het was slechts een simpel a4 papier met daarop een stempel van de douane. Misschien dat iemand deze formulieren standaard heeft op zijn of haar pc. Enkel antwoord op één vraag is al welkom, dus alvast bedankt!!
Groeten Paul v L

Wie zegt dat ze dan nep zijn nike schoenen worden onderandere in china gemaakt
mimi

Berichtdoor Gast » 26 Feb 2012 10:30

Geachte Mimi, ja misschien zijn ze wel echt.............. ben je vaak in China geweest of nog nooit? 8)
Gast

Berichtdoor beijing2008 » 26 Feb 2012 23:53

Als je kleine hoeveelheid bij je hebt, kom je er misschien met een boete vanaf.Bij de Douane hebben ze experts die snel kunnen zien of het nep of real stuff is.Slof sigaretten te veel kost je al gauw 50 €.....
Als je een fanatiekeling treft ben je mooi de klos.

LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Terug naar Oproepen en Algemene Vragen China