|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
groot gezin naar china
Gast
|
|
Hallo allemaal,
wij willen heel graag met onze 4 zoons (dan 19, 14, 13 en 10 jaar) een rondreis maken door China in juli/augustus 2009. We willen in ieder geval de zonsverduistering van 22 juli 2009 meemaken (die loopt oa over Changdu en Shanghai). We hebben een budget van maximaal 13.000 euro (dat is erg maximaal). Is het te doen zo'n reis zelf te organiseren? Georganiseerde reizen van reisorganisaties komen al gauw op 3000 euro per persoon.. We hangen niet aan veel luxe. We lezen overal dat alle bestemmingen van tevoren geboekt moeten worden ivm de visa, klopt dat? Alle tips en suggesties zijn meer dan welkom. Ook ervaringen van anderen met reizen met kinderen/jongeren door China. We willen er graag een groot avontuur van maken, in een tempo waarin je wel kunt blijven genieten! |
|
| Naar boven |
|
 |
Miabelle
Geďnteresseerde
|
|
De strenge visumeisen gelden nu voor en tijdens de Olympische Spelen. Ik neem aan dat deze eisen na deze periode (eind september) weer komen te vervallen. Ik zou je hier niet te druk om maken. Op www.visumdienst.nl kan je de ontwikkelingen wel een beetje volgens t.a.v. de visumeisen.
alles zelf boeken is zeker niet zo ingewikkeld hoor, al kan je zelf bijv. geen treintickets boeken via internet. Dit moet ter plaatse niet zo moeilijk zijn, al is het voor 6 personen misschien soms net wat moeilijk, maar dat weet ik niet.
Neem voor goedkopere slaapplaatsen (die toch ECHT wel luxe zijn in China vergeleken met andere plaatsen) eens een kijkje op een hostelsite. Bijv. www.hostelworld.com of ww.hostels.com, dan krijg je een indruk van wat mogelijk is in welke plaats en voor welke prijs (ERG GOEDKOOP). Mijn ervaring met deze sites is dat je er echt op kan vertrouwen. Je kunt ook altijd na bevestiging mailen met het hostel/hotel om alles nogmaals bevestigd te krijgen.
Succes! Komt helemaal goed dat zelf boeken. _________________ 15 juni - 4 augustus 2008 TransMongoliereis + reis door China (geboekt!) |
|
| Naar boven |
|
 |
ilja
Geďnteresseerde

|
|
In China kun je heel veel zelf boeken (eigenlijk alles wel).
Miabelle zei het al, de meeste hostels zijn goed en bovendien staan er heel veel reviews op internet, kun je de ervaringen van anderen lezen.
Binnenlandse vluchten boek je via elong. net of english.ctrip of via het hostel waar je verblijft.
De hostels kunnen je over het algemeen ook helpen met het boeken van treinkaartjes, dat is iets wat voor een buitenlander vaak lastig is.
tips en ideetjes kun je misschien vinden op http://www.chinarootsenreizen.nl/Rootsreizen.html en natuurlijk zoeken op dit forum want daar staat ook heel veel
succes en veel plezier met de voorpret
ilj@ _________________ Interesse in China kijk dan ook eens op:
www.reisinfochina.nl ; www.chinarootsenreizen.nl; www.chinakids.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Zelf alles regelen is heel goed te doen en VEEL goedkoper. Als je een wat gedetailleerder reisplan instuurt, krijg je hier nog gratis commentaar en suggesties, en krijg je hier ook wel suggesties waar en hoe je al je onderdelen kan boeken.
Was net in China, 3 weken met 2 personen. Alles, visa, retourtje vanuit Amsterdam, twee binnenlandse vluchten en niet de goedkoopste hotels, kostte ons samen 2300 euro. Dat is toch maar 1150 euro pp.!
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 1407 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
Op Tripadvisor o.a.,kun je op alle plaatsen zoeken, en ervaringen lezen.Plus dat daar per plaats ook een overzicht van hotels bij staat
Wij betaalden bijv. 13 Euro voor een 2p kamer in een 3* hotel, met internet en badkamer.Geen vp of hp, maar eten kun je overal.
Als je vrienden in China hebt, kunnen die beter hotel boekingen voor je doen, op internet zijn de prijzen vaak een veelvoud, tenzij je een Chinees de onderhandelingen laat doen.( zoals mijn vrouw).
Treintickets kopen op het station is geen punt, je moet alleen wel ff zorgen dat het in PinYin of Chinees op een briefje staat,waar je heen wilt.
Binnenlandse vluchten zijn goedkoop.Vliegtijd 1,5 uur ca 75 euro,hoe langer des te goedkoper.
Neem ook je tijd om een vlucht te zoeken, de prijsverschillen zijn enorm!
En georganiseerde reizen hebben weinig met het echte China leren kennen te maken
Goed dat je vroeg begint met voorbereiden!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Miabelle
Geďnteresseerde
|
|
| beijing2008 schreef: | | Op Tripadvisor o.a.,kun je op alle plaatsen zoeken, en ervaringen lezen.Plus dat daar per plaats ook een overzicht van hotels bij staat |
Mijn ervaring bij Tripadvisor is echter wel dat je even moet kijken wat de nationaliteit is van de commentator. Amerikanen willen nl nog wel eens melden dat een kamer SUPER klein is, terwijl dat voor Europese begrippen juist GROOT is  _________________ 15 juni - 4 augustus 2008 TransMongoliereis + reis door China (geboekt!) |
|
| Naar boven |
|
 |
Just Me
Kenner
|
|
| Miabelle schreef: | | beijing2008 schreef: | | Op Tripadvisor o.a.,kun je op alle plaatsen zoeken, en ervaringen lezen.Plus dat daar per plaats ook een overzicht van hotels bij staat |
Mijn ervaring bij Tripadvisor is echter wel dat je even moet kijken wat de nationaliteit is van de commentator. Amerikanen willen nl nog wel eens melden dat een kamer SUPER klein is, terwijl dat voor Europese begrippen juist GROOT is  |
Heel juiste analyse Miabelle. Wie zegt dat jonge mensen geen heldere kijk hebben. Visum al binnen?
Aan het heel groot gezin van 6: voor 6 personen kan het verkrijgen van treintickets aan het stationloket wat lastig worden. Als je genoegen neemt met treincoupe 2 voor 3 personen en coupe 8 voor 2 en coupe 4 voor 1 persoon dan zal het wel lukken. Ook voor bussen heb ik vaak geluk om voor twee personen net kaartjes te kopen bij aankomst op het busstation. Over je kernvraag: Ik dacht dat de total eclipse het beste in de Gobi woestijn was waar te nemen, of vergis ik me? _________________ Ook ik sta nu geregistreerd 1010. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
|
|
Ik bedoelde de fora over routes in China, niet de beoordeling van verpeste buitenlanders. Op fora over routes zijn het vaak Chinezen die adviezen geven en leuke tips.En reisverslagen van backpackers, die dus een nuchtere kijk op "luxe "hebben.
En reisverslagen van malloten als ik.... |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
|
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
|
|
| Hugo schreef: | Zelf alles regelen is heel goed te doen en VEEL goedkoper. Als je een wat gedetailleerder reisplan instuurt, krijg je hier nog gratis commentaar en suggesties, en krijg je hier ook wel suggesties waar en hoe je al je onderdelen kan boeken.
Was net in China, 3 weken met 2 personen. Alles, visa, retourtje vanuit Amsterdam, twee binnenlandse vluchten en niet de goedkoopste hotels, kostte ons samen 2300 euro. Dat is toch maar 1150 euro pp.!
groet,
Hugo! |
Kooppie, met alleen al een ticket van 800 euro!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
|
|
Of China Southern studententicket genomen??  |
|
| Naar boven |
|
 |
Just Me
Kenner
|
|
| groot gezin naar china schreef: |
... We willen in ieder geval de zonsverduistering van 22 juli 2009 meemaken (die loopt oa over Changdu en Shanghai).
......
|
Goed ik weet nu dus meer na wat googlen. Ik had me niet vergist, er is op 1 augustus 2008 een Eclipse die in Siberia te zien zal zijn. Hiervoor gaan de meeste mensen naar de Gobi Xinjiang China. Er is ook een total solar Eclipse op 22 Juli 2009. Heel gaaf want dan kan ik het een en ander in mijn 2009 trip door china inpassen.
Aan de OP: Als je in Shanghai zal zijn stel ik voor dat je de Eclipse gaat bekijken op Huangshan, nietzo ver van Shanghai. Geweldig uitzicht. _________________ Ook ik sta nu geregistreerd 1010. |
|
| Naar boven |
|
 |
Eric_Ellen
Geďnteresseerde
|
|
Echt super al jullie reacties op onze vragen!!! We gaan er ons nu helemaal in storten, een route bedenken en alles proberen zelf (nou ja, met behulp van jullie tips dan) te regelen. Dus er komen nog heel wat vragen bij van ons- maken we hopelijk na de zomer van 2009 weer goed met antwoorden op vragen van anderen
groet,
Eric en Ellen _________________ met z'n zessen naar China |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog
|
|
Jullie vragen , wij draaien ( op topsnelheid!! )
Het si gewoon leuk om anderen te helpen, en tips te geven, door al of niet uit eigen ervaring te putten.
Komt U maar met de volgende vraag.....  |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
| beijing2008 schreef: | Of China Southern studententicket genomen??  |
Nee, KLM retour Amsterdam - Chengdu. Was bij boeking in december 2007 595 euro all in. Volgens mij nog steeds een van de goedkoopste vluchten (wel nu boven de 700 euro).
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|