| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Hugo
Drakoloog

|
|
Beste mensen,
Op dit moment is het extreem druk in Den Haag bij de visumaanvragen. Om 6:30 in de rij staan in de ochtend betekent NIET dat je aan de beurt zal komen. Ondertussen begint de rij zich al rond 5:00 uur te vormen!!
Ook het afhalen van je paspoort met visum kost nu veel tijd. 8:00 in de speciale rij betekent rond 12:00 uur klaar.
De drukte is zo ernstig, dat het visumburo en de ANWB geen visumafhandeling voor China meer doen.
Verder mag je alleen nog maar met pinnen. Dus geen cash, geen creditcard (en geen belgische pinpassen!).
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
fonstuinstra
Geďnteresseerde
|
|
Enige verklaring voor de drukte? Lijkt me niet dat iedereen nog even de Worldexpo wil zien voordat die afgelopen is.
Ik moet over een paar weken in Brussel langs gaan voor een visum. Zijn daar vergelijkbare taferelen of is dit typisch Haags? |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Ik begreep dat het in Brussel op dit moment ook heel druk was, maar wellicht iets beter geregeld. Toch stonden er mensen in de rij (die met de belgische pinpas) die de drukte bij Brussel wilden vermijden.
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
Tomchin
Expert
|
|
| Hugo schreef: | Ik begreep dat het in Brussel op dit moment ook heel druk was, maar wellicht iets beter geregeld. Toch stonden er mensen in de rij (die met de belgische pinpas) die de drukte bij Brussel wilden vermijden.
|
De ambassade in Brussel was gesloten van 1 tot 6 oktober. Dit stond niet geafficheerd op de website (voor zover ik weet), met als gevolg dat er op 7 oktober en 8 oktober een enorme wachtrij stond van mensen die vorig weekend naar China moesten vertrekken. Afgelopen maandag ben ik geweest voor het indienen vd visumaanvraag, en gisteren ben ik het visum gaan ophalen (spoedvisum). Eergisteren en gisteren was het al een pak minder druk dan vorige week; en dat zal id komende dagen enkel verbeteren vermoed ik.
Voor zover ik weet is het in Brussel enkel mogelijk om met cash geld te betalen (bij ontvangst). Verder kun je geen visum krijgen voor de dag zelf (tenzij het een noodgeval is zoals overlijden etc.). Standaardkost vh visum is 50 euro. Voor een spoedvisum (volgende dag) betaal je 23 euro extra. |
|
| Naar boven |
|
 |
robbreedveld
Drakoloog
Geregistreerd op: 2-3-2007 Berichten: 633 Woonplaats: Westerlo ( B )/ Shenzhen (CN)
|
|
Vorige week de 7-10-2010 was ik daar om 07.30 uur nummer 6 , na het openen van het hek , was ik door het gedrang van o.a. een zeer stevige dame nr. 20 , maar daar iedere persoon uitgezonderd mijn Chinese echtgenote gecontroleerd werd in de hal , waren wij weer 10de.
Voor haar nieuwe paspoort vervaardigd in Parijs is de wachttijd 1 maand en daar dezelfde dag meenemen van mijn visum niet meer mogelijk is , was spoed voor mij niet noodzakelijk , dus morgenochtend weer vroeg op ( verschrikkelijk ) en dan die files.
Vorige week was cash nog de enige mogelijkheid , morgen zie ik het wel.
Rob _________________ Dank aan Boeddha voor mijn Chinese vrouw. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3140 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| fonstuinstra schreef: | Enige verklaring voor de drukte? Lijkt me niet dat iedereen nog even de Worldexpo wil zien voordat die afgelopen is.
Ik moet over een paar weken in Brussel langs gaan voor een visum. Zijn daar vergelijkbare taferelen of is dit typisch Haags? |
AsianGames Guangzhou, Nanning FolkFestival, de sluiting van vorige week, waardoor veel mensen een aanvraag hebben uitgesteld?
De veiligheidsmaatregelen in Den Haag kosten ook veel tijd.
En het is er eigenlijk altijd druk, of heel druk
Zeker ook omdat one day service nu is weggevallen, die komen dus ook 2x. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Tomchin
Expert
|
|
| Waarom is die 1-day service (ook in Brussel) eigenlijk weggevallen? Erg vervelend voor de mensen die niet in Brussel wonen, en nu 2x veel tijd/geld aan die "trip" moeten spenderen. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
Geld ook voor Nederland hoor, per 6 oktober,zal dus wel algemeen gelden voor alle ambassades.
Misschien hopen ze dat meer mensen het dan via Visa-buroos doen? Scheelt weer in de rijen.
@ Rob, voor aanvragen nw Chinees paspoort, moet zij dat zelf doen, of mag zij jou machtigen? Wij moeten namelijk deze/volgende week ook daarvoor naar Ambassade.Hoorde dat het nu 2 maanden duurt, voor een nwe klaar is, Eerst naar Parijs, dan China, vv. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
|
| Naar boven |
|
 |
geledraak
Site Admin

|
|
het is echt niet nodig zelf om half zes in de rij te gaan staan zeker niet als je van verder weg komt. Als je genoeg dagen tijd hebt zou ik altijd gebruik maken van een visumdienst.
Ik heb het idee dat er nog veel mensen zijn die menen dat ze dat echt allemaal zelf moeten doen. |
|
| Naar boven |
|
 |
fonstuinstra
Geďnteresseerde
|
|
Ik ga dat deze keer ook door een visumdienst laten doen. Normaal combineer ik dat met wat andere afspraken in Brussel, dus had dat nooit uitgezocht. Met een wachtrij in het vooruitzicht is dat wel een uitkomst: kost maar 25 euro (en 7 euro verzendkosten) en dat weegt nauwelijks op tegen de reiskosten.
Had net een leuke Vlaamse dame aan de lijn die benadrukte dat ze voor hun online dienstverlening toch wel mijn paspoort nodig hadden. Ze kreeg elke malen per dag mensen aan de telefoon, die dachten bij 'online' dat ze ook je paspoort niet nodig hadden. |
|
| Naar boven |
|
 |
robbreedveld
Drakoloog
Geregistreerd op: 2-3-2007 Berichten: 633 Woonplaats: Westerlo ( B )/ Shenzhen (CN)
|
|
OK , beste mensen , hedenmorgen na het verwijderen van het ijs op de autoruiten ( flink gevroren ) richting Auderghem/Oudergem onder Brussel.
Aankomst Chinees Consulaat even voor 8 en was nummer 4.
Bij het openen van de deuren om 9 uur waren er exact 17 mensen en wij naar binnen.
Pech , dame visumburo drong je opzij en ging als eerste naar het afhaalloket.
Collega,s van haar die later kwamen , gaven haar hun papieren zodat zij ook die paspoorten kon betalen en afhalen.
9.54 uur was deze dame eindelijk klaar en stond er een rij van plusminus 40 mensen , aanvragen visum een rij van 6 en na 5 minuten werd je al geholpen moet er wel bij zeggen dat de organisatie consulaat dringend verbetering behoeft , de dametjes werken vlot en uitstekend en zijn zeer vriendelijk , maar de bak met paspoorten is net een grabbelton , m.a.w. niet logisch gerangschikt.
Nu waren wij aan de beurt en na overhandiging van 160 euro kreeg ik mijn jaarvisum ME , met een maximaal verblijf van 90 dagen per entree.
Voorheen bij hun 120 dagen en bij verlenging in China had ik altijd 180 dagen.
Tevens zag ik dat een man voor een visum van 1 maand 55 euro mocht betalen .
Begrijp nu waarom de economie in China zo floreert.
@Beijing 2008 , in Brussel is de termijn voor een nieuw paspoort voor je vrouw 1 maand en deze worden echt vervaardigd in Parijs , want alleen daar hebben ze de apparatuur hiervoor.
Mijn vrouw heeft het speciaal gevraagd .
Terug via IKEA in Zaventem en daar een ontbijt `a raison van 1 euro tot ons genomen , deze uitgave kon ik na het betalen van het visum nog net bekostigen.
Gr. Rob _________________ Dank aan Boeddha voor mijn Chinese vrouw. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
VRIEZEN?? Wij zitten in de zon hier!
Hoi Rob, ik had vanmorgen de ambassade aan de lijn, en die had het over 2 maanden" Because they go to mainland and then to Paris""
Misschien dat dat Mainland een zoethoudertje was voor de 2 maanden?
Wilde proberen via hun een certified copy te krijgen, maar dat lukte dus niet.
Vanmiddag nog ff ruzie met IND gemaakt over de eis voor een Certified Copy uit China van het geboortebewijs.
Die krijgen nu dus een ingebrekestelling en beroep op Wet Dwangsom in de bus. _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
|
| Naar boven |
|
 |
robbreedveld
Drakoloog
|
|
@Beijing 2008 ,
Denk dat het paspoort van mijn vrouw met het vliegtuig naar Parijs gaat en dat van jouw vrouw met de postkoets.
gr.Rob _________________ Dank aan Boeddha voor mijn Chinese vrouw. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
Ik heb mijn visum via het visaburo geregeld en het op 6-10 verstuurd en vandaag(15-10) al teruggekregen.
het betreft hier dan een single entry toerist visa voor 30 dagen |
|
| Naar boven |
|
 |
|