|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
visumboy
Gast
|
|
Beste Geledraak leden,
Over 2 maanden wil ik 3 maanden gaan backpacken in China en Korea.
Ik wil een vliegticket kopen met de route Amsterdam -> Beijing, Seoul -> Amsterdam. (Mijn plan is om met de boot naar Korea te gaan.)
Ik wil 2 maanden of iets langer in China verblijven en zou daarom graag een 90 dagen visum willen hebben. Nu weet ik dat je daarvoor een reisschema moet inleveren (?). Ik heb een vage route gemaakt en ben eigenlijk van plan om deze ook vaag te houden en vooral tijdens mijn reis te beslissen wat ik zoal ga doen. Opzich zou ik dus gewoon mijn 'geplande' route kunnen beschrijven in mijn reisschema. Nu heb ik ergens gelezen dat het ook nodig is om hotelboekingen mee te geven. Dat gaat voor mij een probleem worden aangezien ik dus weinig van te voren zal boeken en ik ook een deel zou willen couchsurfen.
Gaat mijn visum geaccepteerd worden met mijn vliegticket (zonder boot-ticket, aangezien ik geen vaste datum wil prikken om te vertrekken) en alleen een hostelboeking voor de eerste dagen in Beijing?
Alvast bedankt voor jullie hulp! |
|
| Naar boven |
|
 |
visumboy
Gast
|
|
Mijn excuses, ik zie dat ik hem in het verkeerde sub-forum heb gepost...
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Volgens mij moet je voor ieder visum dat langer is dan 30 dagen in iedergeval je inreis en uitreis reservering laten zien. Alleen al op basis van deze eis geef ik je weinig kans...
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
visumboy
Gast
|
|
Wat kan ik doen om mijn kansen te vergroten?
Het idee van de boot uit mijn hoofd zetten en toch maar een vliegticket met een uitreis nemen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
|
| je maakt gewoon een fake one het is toch maar een reservering |
|
| Naar boven |
|
 |
JorritG
Expert
|
|
De eisen voor verschillende typen toeristen visa zijn geheel en al niet te voorspellen. Daar zijn ze veel te verandelrijk voor.
De reservering waar Hugo het over heeft, daar ben ik niet bekend mee, behalve ooit vor de tijd rond de olympische spelen. Laatste keer zelf visum aanvragen probeerde ik 2x90 dagen. Reactie was dat 1x60 dagen kon, meer niet. Bewijzen waren geheel niet nodig.
Ik zou je vooral aanraden om gewoon naar de ambassade te gaan, 90 dagen aan te vragen, en te zien wat de reactie is. Zeker nog niets boeken voor die tijd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
JorritG: ik heb erg verbaasd over je mail.
Alle visumburo's geven aan dat in Den Haag alleen nog maar visa voor 30 of 60 dagen worden uitgegeven en dat je bij een 60 dagen visum je in- en uitreisboekingen moet laten zien. Ook hoor ik van anderen dat ze dit moeten doen.
Ik kreeg per 26 feb 2011 ook nog de volgende verandering toegestuurd van iemand die in de reiswereld werkt:
"Voor verblijven van 60 of 90 dagen heeft het consulaat een boekingsverklaring / e-ticket nodig en een uitgebreide uitnodigingsbrief of activiteitenschema. In zowel de uitnodigingsbrief als het activiteitenschema moeten uw dagelijkse activiteiten worden vermeld."
Mijn vraag aan jou is daarom: wanneer was de laatste keer dat je een 60 dagen visum kreeg?
Wat zijn van anderen hun ervaringen?
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
Sjanghai 2008
Gast
|
|
Ik heb net via visumdienst.nl een double-entry (2 x 30 dagen) gekregen geldig voor 6 maanden, maar ik ben met een Chinese getrouwd.
Eerlijk gezegd denk ik dat een backpacker blij mag zijn met een gewoon 30-dagenvisum en al helemaal geluk heeft met een double entry...  |
|
| Naar boven |
|
 |
ewoutkramer
Groentje
|
|
Hoi Visumboy,
Wij hebben vandaag een 90 dagen visum aangevraagd, en ons roze briefje bemachtigd. Inderdaad zijn wij al eens met lege handen vertrokken uit het consulaat omdat de baliemedewerker ons weinig kans gaf zonder volledig reisplan van dag tot dag, inclusief zo volledig mogelijke hotelboekingen. En natuurlijk de reistickets. Affin, vandaag hadden we die allemaal mee, en het werd inderdaad nauwkeurig bekeken voordat we het roze briefje kregen. We hadden voor de zekerheid ook nog een dekkingsverklaring van de ziektekostenverzekering en een werkgeversverklaring mee, die werden ook gevraagd, maar dat kan zijn omdat mijn vriendin Francaise is...
Hotels is dus een must, maar voor de eerste week van je verblijf en de eerste week van mei wil je dat misschien ook wel van te voren regelen. Veel hotels hebben bovendien een relaxte cancellation policy, dus als het misloopt met visum of reis kun je er weer vanaf.
Maar ja, 90 dagen visum is veel werk en volgens mij zeker niet vanzelfsprekend.... |
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 1029 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
Blijf het verwarrend vinden met al die wisselende ervaringen.
Ook in 2008 vlak voor de OS gewoon 90 dagen gevraagd en gekregen.
Kopie ticket reservering,
Verblijf : Hotels en huisadres
Reisdoel : China, diversen, in hoofdzaak Shenyang.
Heb me toen voor de eerste keer gemeld op een PSB, waar men me meteen te kennen gaf, dat als ik verlenging nodig had, ik maar langs moest komen.
Overigens wel 1 x huisbezoek gehad of we op het thuisadres waren.
Zal me de komende keer blij laten verrassen, vraag deze keer gewoon weer 90 dagen aan, waar ik eerst invulde : Visiting wife zal dit nu worden :
Visiting Family.
Pikken we gelijk een paar dagen Den Haag mee, leuk voor Li Bao Huan ( en voor mij uiteraard ook ) .
groet en succes voor allen, Theo |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Hoi Theo,
Leuk, visiting family!
Maar familie hebben in China maakt het spel wel anders. Voor gewone reizigers kom je toch in de verhalen zoals van Ewout Kramer terecht. Dit is rond april 2008 begonnen en sinds dien nooit meer geheel versoepeld.
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
JorritG
Expert
|
|
Hoi Hugo, anderen,
de ervaring die ik optikte was wel van weer even geleden, zomer 2009. Zoals je zelf ook stelt is het eigenlijk vanaf de OS moeilijker geworden. Theo daarentegen heeft juist in de OS periode 90 dagen weten te krijgen, terwijl er toen overal gemeld werd dat 30 dagen de max was. Daarom mijn conclusie dat het echt heel lastiog te voorspellen is.
Op het moment dat ik probeerde het visum te krijgen werd er door de visumburos gemeld dat 30 dagen het maximaal haalbare was. Ik ben niet getrouwd met een Chinese, had geen boekingen, en het reisschema dat ik in dat rottige kleine vakje had gepriegeld was 'Beijing >..>hong kong >..>Nanning'. Vaag en incompleet dus.
Ik zou het zelf erg riskant vinden om tickets te boeken in de hoop dat je ze kunt gebruiken, en zou dus eerder mijn reisschema aanpassen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 1029 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
Ja Hugo, zal een waar genoegen worden.
Zelf denk ik dat bij het gemakkelijk verstrekken van m'n 90 dagen visum de combinatie familie - opgebouwd dossier doorslaggevend was.
Tevens het feit dat ik -- na 1 x via een visumdienst te hebben gewerkt --
de aanvraag persoonlijk doe.
De visadiensten gaan natuurlijk op nummer zeker vwb de richtlijnen en wijken daar niet van af.
In 2008 werd me van alle kanten bezworen dat slechts een 30 dagen visum mogelijk was, maar ik ben nogal eigenwijs en doe het op eigen wijze .....
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Zo ook deze zomer weer...
groet, Theo |
|
| Naar boven |
|
 |
ewoutkramer
Groentje
|
|
De conclusie lijkt me dat het niet onmogelijk is, maar dat je je er gewoon op in moet stellen dat je de eerste keer bot kan vangen...ga met wat je hebt, leg de situatie uit, en vraag wat je kunt doen om de volgende keer wel in de prijzen te vallen. Op dit moment vallen de rijen mee, dus dat is te overzien, ik heb van andere wachtenden begrepen dat het vanaf mei wel drukker wordt.
En die visumbureaus...tja, die willen voor dat vaste bedrag dat ze vragen gewoon zo efficient mogelijk werken, dus geen gekkigheid met 60 of 90 dagen en multiple entries... |
|
| Naar boven |
|
 |
Hugo
Drakoloog

|
|
Ik lees nergens een voorbeeld van iemand die een 90-dagen visum krijgt als standaard reiziger (dus zonder chinese familie), dus ik denk dat het onmogelijk is een 90-dagen visum te krijgen als normale toerist.
Graag hoor ik de feedback van visumboy wat hij kon regelen...
groet,
Hugo! |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|