| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ewoutkramer
Groentje
|
|
Kleinere rijen, elektronisch aanvragen, het staat er echt, sinds gisteren op de Embassade website:
Introduction to the Chinese Visa Application Service Center (CVASC) the Hague in the Netherlands
Zie
http://nl.china-embassy.org/eng/xwdt/t804821.htm |
|
| Naar boven |
|
 |
misterchina
Geďnteresseerde

|
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3140 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
geledraak
Site Admin

|
|
| ah dit initiatief zat al enige tijd in de pijplijn. Er gaat denk ik een (CITS) kantoor komen los van het consulaat dat de visa gaat verstrekken. Met meer mogelijkheden online aan te vragen en te betalen. Zoiets als de visumdienst nu al doet ism de ANWB. Hopelijk wel met als extra een persoon die je kunt aanspreken voor speciale gevallen. |
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
Nou mister China je weet ook niet wat je zegt, met je opm "Goed nieuws"
lees maar eens mee
jawel hoor... dat kantoor komt er. Ik zag dat ze er in Belgie al personeel voor aan het werven zijn.
en de prijzen worden verdubbeld.
Heb even bij een CITS kantoor gezocht. Naast de huidige visaprijzen vragen ze natuurlijk een fee en schrik niet die is bijna net zo hoog als de visumkosten.
Heb ook even gekeken waar ze zo'n kantoortje al ingebruik hebben. hier oa
http://www.visaforchina.it/visaen/visaView.html?method=index
linkerzijde even zoeken naar fees for visa en dan valt je monmd vanzelf open.
Ook kun je straks netjes digitaal een afspraak maken. Dat gaat over het algemeen niet verder dan, (als voorbeeld) op die dag tussen 9=09.00-12.00 uur.
En de vliegtickets worden en ook niet goedkoper op. Ik denk dat ik voortan maar als postpakketje ga. |
|
| Naar boven |
|
 |
jeroenr
Drakoloog
Geregistreerd op: 19-2-2009 Berichten: 567 Woonplaats: Geneve, Zwitserland
|
|
| wirtzzie schreef: |
En de vliegtickets worden en ook niet goedkoper op. Ik denk dat ik voortan maar als postpakketje ga. |
Post per boot is het goedkoopste  |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3140 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
Gaat om visa voor het gewone plebs, zoals de meesten van ons. Studenten, zaken mensen etc. vallen BUITEN CVASC.
With the opening of the Center, holders of diplomatic, service (official) passport, or applicants qualified for the Chinese diplomatic, courtesy, service visa, or applicants applying for the Hong Kong visa/entry permit still submit their applications directly to the Chinese Embassy without changes.
Vraag me af waar NL familieleden van Chinese onderdanen onder vallen...
(vi) A foreigner of Chinese origin holding a foreign passport should provide the previous Chinese passport if he or she applies for a Chinese visa for the first time. ==
daggutnie  _________________ http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2012/12/23/Legalisatie-eisen-China-vanaf-juni-2012.aspx
email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law |
|
| Naar boven |
|
 |
Rosco
Expert
|
|
| Naar boven |
|
 |
Vosje
Gast
|
|
Ik heb begrepen dat deze week (18-21 april) het CVASC al te bezoeken is, maar er geen servicekosten hoeven te worden betaald (http://www.visaforchina.org/HAG_EN/news/251536.shtml)
Als arme student, leek het me handig hier gebruik van te maken, en het visum voor mijn reis van 9-29 juli alvast aan te vragen. Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:
als ik morgen mijn visum aanvraag bij het CVASC, dan is het geldig t/m 18 juli, klopt het dat ik hiermee de reis van 9-29 juli kan maken? Met andere woorden: is het niet erg dat mijn visum bij vertrek niet meer geldig is? |
|
| Naar boven |
|
 |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
Ach arme student.....?
Op je aanvraag formulier kun je aangeven van wanneer tot wanneer je visum geldig moet zijn dus geef je daar op van van 8 tot 30 juli en kan je zonder problemen het land en uit!!
Je veronderstelling ... is niet juist. Het visum moet geldig zijn gedurende je gehele verblijf. Bij overschrijding mag je bij het verlaten van het land nog 500 rmb per dag overschrijding aftikken.
Dus wees blij dat je hier nog even langs geweest bent. Heb je zomaar 11 x 500 = 5500 RMB verdient. Nou visum voor niks en hou je nog over ook. hahahahaa |
|
| Naar boven |
|
 |
Vosje
Gast
|
|
Bedankt voor je antwoord, wirtzzie! Ik weet niet 100% zeker of ik het goed begrijp, even een check
Dus die periode van drie maanden is de periode waarin je China kunt 'binnenreizen'. En je hebt 30 dagen om er te verblijven. Dus als ik mijn visum morgen aanvraag, heb ik tot 18 juli om China binnen te komen. Dus als ik 9 juli aankom, heb ik vanaf dan 30 dagen om er te verblijven. Als ik dus 29 juli weer vertrek, hoef ik geen bakken vol geld te betalen?
Klopt het dat ik dit formulier moet invullen alvorens ik naar Den Haag afreis:
http://nl.china-embassy.org/eng/ls/fhqz/P020090928757305625662.pdf
Of is er voor het nieuwe Visa Centre ook weer een nieuw formulier? Ik heb daar nog naar gezocht, maar kan het niet vinden.
Op het formulier van de ambassade hoef je trouwens geen terugkeer-datum in te vullen. Alleen maar de datum van vertrek naar China (first possible entry) en datum van langst verwachtte verblijf. Maar dat komt wel op hetzelfde neer, toch? Gewoon respectievelijk 9 (of voor de zekerheid juli en 30 dagen (voor de zekerheid) invullen, toch?
Sorry voor de hoeveelheid aan vragen, maar van die bedragen die je noemde, schrok ik nogal... Dus voor de zekerheid nog een check of ik het goed begrijp!
Avast veel dank! |
|
| Naar boven |
|
 |
JorritG
Expert
|
|
Zo klopt het.
Geldigheid visum = periode om binnen te komen in China.
Verblijsduur = periode om in China te verblijven.
Ook al is het de laatste van de geldigheid van je visum mag je nog steeds, in jouw geval, dus 30 dagen blijven. |
|
| Naar boven |
|
 |
Vosje
Gast
|
|
Bedankt! Ben er nu helemaal gerust op overigens ben ik vanochtend al langsgeweest bij het CVASC, en ter info:
het is vandaag de laatste dag dat je nog een goedkoop visum kunt aanvragen (die van 35 euro)! Dat komt omdat je, wanneer je vandaag de aanvraag doet, je visum vrijdag klaar is. En vrijdag is de laatste dag dat je je visum kunt ophalen voor de 'oude prijs'.
Dit werd mij (en de mensen om mij heen) verteld. Ze zijn blijkbaar gewoon open op Goede Vrijdag, en hoewel op de site staat dat t/m 21 april de 'trial periode' is, blijkt bij het ophalen t/m 22 april de oude prijs te gelden  |
|
| Naar boven |
|
 |
jenb2002
Gast
|
|
Als ik het dus goed begrijp, kunnen wij na de zomer niet meer terecht bij de ambassade en moet je je visa regelen bij cvasc?
Daarbij zijn dan de kosten 35 voor de visa + 30 voor de handelingskosten?
Zo ja, niet echt meer voordelig om zelf langs Den Haag te gaan.
bvd
Jeroen |
|
| Naar boven |
|
 |
Ali
Gast
|
|
Klinkt naar voor al die visumbureau's.  |
|