Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Chinese ambassade opent Visum Centre
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ewoutkramer

Groentje

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2011 1:03 pm    Onderwerp: Chinese ambassade opent Visum Centre Reageer met quote

Kleinere rijen, elektronisch aanvragen, het staat er echt, sinds gisteren op de Embassade website:

Introduction to the Chinese Visa Application Service Center (CVASC) the Hague in the Netherlands

Zie
http://nl.china-embassy.org/eng/xwdt/t804821.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
misterchina

Geďnteresseerde

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2011 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed nieuws! Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht   Bekijk de homepage
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2011 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Staat alleen niet bij wanneer, en waar dat VAC gaat komen...

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
geledraak

Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2011 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ah dit initiatief zat al enige tijd in de pijplijn. Er gaat denk ik een (CITS) kantoor komen los van het consulaat dat de visa gaat verstrekken. Met meer mogelijkheden online aan te vragen en te betalen. Zoiets als de visumdienst nu al doet ism de ANWB. Hopelijk wel met als extra een persoon die je kunt aanspreken voor speciale gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage
wirtzzie

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2011 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou mister China je weet ook niet wat je zegt, met je opm "Goed nieuws"
lees maar eens mee

jawel hoor... dat kantoor komt er. Ik zag dat ze er in Belgie al personeel voor aan het werven zijn.

en de prijzen worden verdubbeld.

Heb even bij een CITS kantoor gezocht. Naast de huidige visaprijzen vragen ze natuurlijk een fee en schrik niet die is bijna net zo hoog als de visumkosten.
Heb ook even gekeken waar ze zo'n kantoortje al ingebruik hebben. hier oa
http://www.visaforchina.it/visaen/visaView.html?method=index
linkerzijde even zoeken naar fees for visa en dan valt je monmd vanzelf open.
Ook kun je straks netjes digitaal een afspraak maken. Dat gaat over het algemeen niet verder dan, (als voorbeeld) op die dag tussen 9=09.00-12.00 uur.

En de vliegtickets worden en ook niet goedkoper op. Ik denk dat ik voortan maar als postpakketje ga.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ]
jeroenr

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2011 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wirtzzie schreef:

En de vliegtickets worden en ook niet goedkoper op. Ik denk dat ik voortan maar als postpakketje ga.

Post per boot is het goedkoopste Laughing
Naar boven
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2011 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat om visa voor het gewone plebs, zoals de meesten van ons. Studenten, zaken mensen etc. vallen BUITEN CVASC.

With the opening of the Center, holders of diplomatic, service (official) passport, or applicants qualified for the Chinese diplomatic, courtesy, service visa, or applicants applying for the Hong Kong visa/entry permit still submit their applications directly to the Chinese Embassy without changes.

Vraag me af waar NL familieleden van Chinese onderdanen onder vallen...

(vi) A foreigner of Chinese origin holding a foreign passport should provide the previous Chinese passport if he or she applies for a Chinese visa for the first time. ==
daggutnie Wink

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ] Bekijk de homepage Yahoo messenger MSN messenger
Rosco

Expert

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2011 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Per 22-4 sluit het consulaat voor visumaanvragen en opent:

CHINA VISA APPLICATION SERVICE CENTER
Rijswijkseweg 60
2516 EH DEN HAAG
T-070-2629150 - F 070-3886595
www.visaforchina.org

Kosten zijn hier te vinden: http://www.visaforchina.org/HAG_EN/upload/Attach/mrbj/258767.pdf

Kosten nederlander single entree (normaal):
- Visa fee: € 35,-
- Service fee: € 30,- (ex BTW)
- Totaal incl. BTW: € 70,70
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht   Bekijk de homepage
Vosje

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2011 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb begrepen dat deze week (18-21 april) het CVASC al te bezoeken is, maar er geen servicekosten hoeven te worden betaald (http://www.visaforchina.org/HAG_EN/news/251536.shtml)

Als arme student, leek het me handig hier gebruik van te maken, en het visum voor mijn reis van 9-29 juli alvast aan te vragen. Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:

als ik morgen mijn visum aanvraag bij het CVASC, dan is het geldig t/m 18 juli, klopt het dat ik hiermee de reis van 9-29 juli kan maken? Met andere woorden: is het niet erg dat mijn visum bij vertrek niet meer geldig is?
Naar boven
wirtzzie

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2011 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach arme student.....?

Op je aanvraag formulier kun je aangeven van wanneer tot wanneer je visum geldig moet zijn dus geef je daar op van van 8 tot 30 juli en kan je zonder problemen het land en uit!!

Je veronderstelling ... is niet juist. Het visum moet geldig zijn gedurende je gehele verblijf. Bij overschrijding mag je bij het verlaten van het land nog 500 rmb per dag overschrijding aftikken.

Dus wees blij dat je hier nog even langs geweest bent. Heb je zomaar 11 x 500 = 5500 RMB verdient. Nou visum voor niks en hou je nog over ook. hahahahaa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht [ Verborgen ]
Vosje

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2011 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord, wirtzzie! Ik weet niet 100% zeker of ik het goed begrijp, even een check Smile

Dus die periode van drie maanden is de periode waarin je China kunt 'binnenreizen'. En je hebt 30 dagen om er te verblijven. Dus als ik mijn visum morgen aanvraag, heb ik tot 18 juli om China binnen te komen. Dus als ik 9 juli aankom, heb ik vanaf dan 30 dagen om er te verblijven. Als ik dus 29 juli weer vertrek, hoef ik geen bakken vol geld te betalen?

Klopt het dat ik dit formulier moet invullen alvorens ik naar Den Haag afreis:
http://nl.china-embassy.org/eng/ls/fhqz/P020090928757305625662.pdf

Of is er voor het nieuwe Visa Centre ook weer een nieuw formulier? Ik heb daar nog naar gezocht, maar kan het niet vinden.

Op het formulier van de ambassade hoef je trouwens geen terugkeer-datum in te vullen. Alleen maar de datum van vertrek naar China (first possible entry) en datum van langst verwachtte verblijf. Maar dat komt wel op hetzelfde neer, toch? Gewoon respectievelijk 9 (of voor de zekerheid Cool juli en 30 dagen (voor de zekerheid) invullen, toch?

Sorry voor de hoeveelheid aan vragen, maar van die bedragen die je noemde, schrok ik nogal... Dus voor de zekerheid nog een check of ik het goed begrijp!

Avast veel dank!
Naar boven
JorritG

Expert

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2011 12:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo klopt het.
Geldigheid visum = periode om binnen te komen in China.
Verblijsduur = periode om in China te verblijven.
Ook al is het de laatste van de geldigheid van je visum mag je nog steeds, in jouw geval, dus 30 dagen blijven.
Naar boven
Vosje

Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2011 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt! Ben er nu helemaal gerust op Smile overigens ben ik vanochtend al langsgeweest bij het CVASC, en ter info:
het is vandaag de laatste dag dat je nog een goedkoop visum kunt aanvragen (die van 35 euro)! Dat komt omdat je, wanneer je vandaag de aanvraag doet, je visum vrijdag klaar is. En vrijdag is de laatste dag dat je je visum kunt ophalen voor de 'oude prijs'.
Dit werd mij (en de mensen om mij heen) verteld. Ze zijn blijkbaar gewoon open op Goede Vrijdag, en hoewel op de site staat dat t/m 21 april de 'trial periode' is, blijkt bij het ophalen t/m 22 april de oude prijs te gelden Rolling Eyes
Naar boven
jenb2002

Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2011 3:36 pm    Onderwerp: visa Reageer met quote

Als ik het dus goed begrijp, kunnen wij na de zomer niet meer terecht bij de ambassade en moet je je visa regelen bij cvasc?

Daarbij zijn dan de kosten 35 voor de visa + 30 voor de handelingskosten?

Zo ja, niet echt meer voordelig om zelf langs Den Haag te gaan.

bvd

Jeroen
Naar boven
Ali

Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2011 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt naar voor al die visumbureau's. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls