|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wirtzzie
Drakoloog
|
|
| Quote: | | Zo ja, niet echt meer voordelig om zelf langs Den Haag te gaan. |
Als ik het goed gelezen heb .... kun je de aanvraag voortaan zelf per post doen. Er staat zelfs een heel stroomschema bij hoe te handelen per post. Ophalen en betalen moet je zelf doen. Maar de openingstijden zijn verlengd dus wordt het echt heen en terug rijden.
Ik denk dat het jammer is voor het visumburo (maar ja daar waren we met z'n allen toch niet meer zo over te spreken) |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

Geregistreerd op: 14-8-2005 Berichten: 3135 Woonplaats: Haarlemmerminder
|
|
| Naar boven |
|
 |
Theo
Drakoloog
Geregistreerd op: 21-5-2005 Berichten: 1027 Woonplaats: Hengelo Ov. / Shenyang
|
|
Zonet even op de site van het visumburo gekeken, was wel verbaasd over de mogelijkheden die worden aangegeven.
Bv geldigheid 6 maanden / 90 dagen verblijf
Overigens niet meer dan € 100,00 maar minder dan € 100,00 ....
€ 70,70 ( Ambassade ) + € 25,00 // € 35,00 of € 50,00 en dan al naar gelang hoe snel je dit wilt.
Bij de laatste optie ( snelste ) is ook sprake van een fikse verhoging van de kosten Ambassade.
groet, Theo |
|
| Naar boven |
|
 |
familie ijsendoorn
Gast
|
|
| jenb2002 schreef: | Als ik het dus goed begrijp, kunnen wij na de zomer niet meer terecht bij de ambassade en moet je je visa regelen bij cvasc?
Daarbij zijn dan de kosten 35 voor de visa + 30 voor de handelingskosten?
Zo ja, niet echt meer voordelig om zelf langs Den Haag te gaan.
bvd
Jeroen |
Aangezien wij met een groot gezin gaan (5 mensen) ben ik benieuwd of we dus voor de zomervakantie ook nog de mogelijkheid hebben om de visa toch via de ambassade te regelen. (oftewel zonder deze fee) Kan iemand mij hier een antwoord op geven?
bij voorbaat dank
familie ijsendoorn |
|
| Naar boven |
|
 |
Froja
Gast
|
|
Hallo allemaal,
Klein denk- leesfoutje bij de tarieven van CVASC.
De oude consulaat tarieven gelden nog steeds:
normaal € 35,- | Express € 35,- + € 23,- |Urgent € 35,- + € 33,- (geen BTW)
Daarbovenop komt voor CVASC:
normaal € 30,- | Express € 50,- | Urgent € 60,- (ex. 19% BTW)
Wil je niet naar Den Haag, maar per post afhandelen (verwerkingstijd 10 dagen) berekend CVASC legeskosten + € 60,- (ex BTW) per visum.
M.a.w. wie per post bij CVASC wil aanvragen voor bijv. 5 personen betaald 5x € 106,40 = € 532,-
Ga je zelf 2x naar den Haag ben je 5x €70,70 = €353,50 kwijt + reiskosten en evt. vakantiedagen.
Er zijn visumbureaus die het voor € 20,- per visum doen en bureaus die per 5 paspoorten € 35,- berekenen. (ex BTW en verzendkosten €7,-)
Sommetje bij laatste bureaus 5x € 70,70 + € 48,65 = € 402,15
Heb je in vijf dagen je visum per post weer in huis.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express |
|
| Naar boven |
|
 |
Froja
Gast
|
|
| familie ijsendoorn schreef: | | jenb2002 schreef: | Als ik het dus goed begrijp, kunnen wij na de zomer niet meer terecht bij de ambassade en moet je je visa regelen bij cvasc?
Daarbij zijn dan de kosten 35 voor de visa + 30 voor de handelingskosten?
Zo ja, niet echt meer voordelig om zelf langs Den Haag te gaan.
bvd
Jeroen |
Aangezien wij met een groot gezin gaan (5 mensen) ben ik benieuwd of we dus voor de zomervakantie ook nog de mogelijkheid hebben om de visa toch via de ambassade te regelen. (oftewel zonder deze fee) Kan iemand mij hier een antwoord op geven?
bij voorbaat dank
familie ijsendoorn |
p.s. Via het consulaat kan per 18 april 2011 alleen als je een Chinees paspoort hebt.
Met goede groet,
|
| Naar boven |
|
 |
jenb2002
Gast
|
|
Via het nieuwe visum bureau van de ambassade moet je nu je visa aanvragen. Over de kosten is hier al het een en ander vermeld, ook over alle mogelijkheden, van 2x naar den Haag, tot volledig per post.
Nu vraag ik mij af of of je deze ook kunt combineren.
Je gaat naar den Haag, levert je spullen in en betaalt je visumkosten direct.
Wanneer je hierbij tevens een retour envelop levert zouden ze deze dan per post terug (kunnen/willen) sturen??
Jeroen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Froja
Gast
|
|
Kan heel snel beantwoord worden:
CVACS is een extern commercieel bureau "ingehuurd" door het Chinese consulaat.
Die gaan hun eigen glazen niet ingooien door hun € 35,70 extra voor verzendkosten (10 dagen verwerking) ( kosten € 7,- aangetekend, weet niet eens of ze aangetekend versturen, anders gewoon postzegels) te verruilen voor jouw retourenveloppe.
Wij hebben inmiddels ondervonden: "Het zijn chinezen en regels zijn regels"
Met goede groet,
|
| Naar boven |
|
 |
geledraak
Site Admin

|
|
| Ik ben nu langzamerhand wel benieuwd naar verhalen van ervaringsdeskundigen! wie heeft al een visum aangevraagd via dit nieuwe kantoor? Is het sneller dan vroeger in de ambassade, en hoe zit het met de kosten? |
|
| Naar boven |
|
 |
jenb2002
Gast
|
|
Vandaag is een vriend van me bij het bureau geweest.
Het was er beduidend minderd druk dan voorheen op de ambassade.
Door alle extra kosten heeft hij wel besloten gewoon volgende week terug te gaan om het weer op te halen.
Of het werkelijk altijd veel rustiger is weet ik natuurlijk niet, maar het is alleen voor visa en niet voor andere allerhande zaken, dus scheelt allicht een hoop mensen die in dezelfde rij stonden.
Ohja, het bureau is ook langer open dan voormalig op de ambassade! |
|
| Naar boven |
|
 |
Rosco
Expert
|
|
| Ik doe het deze week via Visumonline of ANWB aangezien 2x reiskosten naar Den Haag dan duurder is dan de kosten van Visumonline of ANWB (die het vervolgens weer via Visumonline laat afhandelen). |
|
| Naar boven |
|
 |
sdeboer76
Geďnteresseerde
|
|
Ik had een maand geleden zeker veel tijdwinst hier. al had ik het formulier wel ook weer thuis ingevuld.
ze deden alleen een beetje moeilijk over een double entry visa. |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|
 |
Jacqueline
Gast
|
|
| Ik heb via de website een afspraak gemaakt om ons visum aan te vragen. De afspraak staat op 2e Pinksterdag. Zou het centrum dan echt open zijn? |
|
| Naar boven |
|
 |
beijing2008
Drakoloog

|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|