Geld overmaken van China naar Nederland

Kan ik pinnen in China? Wat is de yuan? Alle vragen over geldzaken kunt u hier kwijt.

Geld overmaken van China naar Nederland

Berichtdoor pilot1949 » 25 Mrt 2012 10:04

Wie weet hoe je geld kan overmaken van mijn bankrekening in China naar mijn bankrekening in Nl. Het gaat om een substantieel bedrag in RMB dat eerst in euro daar in China moet worden omgewisseld tegen een zo,n gunstig mogelijke koers waarna de euro tegen zo laag mogelijke kosten moeten worden overgemaakt naar mijn Nederlandse ABNAMRO rekening. Ik heb begrepen dat je slechts een bedrag in RMB van omgerekend 50.000 USD per jaar mag omwisselen in euro's. Op dit forum ben ik nog niet een sluitend advies t.a.v bovenstaande materie tegengekomen.
Gaarne jullie hulp! Alvast bedankt.
pilot1949
Groentje

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Berichtdoor robbreedveld » 25 Mrt 2012 16:34

Die 50.000 US dollar per jaar klopt , ook onze dochter en schoonzoon mogen niet meer omwisselen , voor de rest kan ik je niet helpen.

Rob
Dank aan Boeddha voor mijn Chinese vrouw.
robbreedveld
Drakoloog

Money transfer

Berichtdoor H.Geertsema » 26 Mrt 2012 23:15

Je kunt het geld verdelen over meerdere rekeningen en dan overboeken;
per persoon kun je nog 10.000 USD cash meenemen.

Hope this helps :idea:
It aint much if you aint Dutch!
Gebruikers-avatar
H.Geertsema
Drakoloog

Re: Money transfer

Berichtdoor beijing2008 » 27 Mrt 2012 10:57

H.Geertsema schreef:Je kunt het geld verdelen over meerdere rekeningen en dan overboeken;
per persoon kun je nog 10.000 USD cash meenemen.

Hope this helps :idea:
Mits je het wel meldt bij de douane, anders ben je de klos.
Wat betreft het overboeken, BoC heeft een samenwerking met ABNAMRO, afhankelijk waar je woont, zou je de handelingenook bij het ABNAMRO kantoor in China kunnen doen.
http://www.lawassisthoofddorp.nl/blog/2 ... -2012.aspx

email;os.beijington@gmail.com
Chairman of Welfare For Migrantsnl.org
[ http://wfmnl.org/team.html ]
LinkedIn ;Europe and Law
Gebruikers-avatar
beijing2008
Drakoloog

Berichtdoor rotflmao » 28 Mrt 2012 17:43

Voor zover ik weet geldt die limiet enkel voor Chinezen zelf, niet voor buitenlanders die in China wonen. Wel is het zo dat de medewerkers bij de meeste locale banken in Chinanatuurlijk totaal geen kaas gegeten hebben van internationale transacties.

Wat je eventueel nog kunt proberen is dit te doen via HSBC. Je kunt bij HSBC zowel een Chinese als een Hong Kong rekening openen waarna je als het goed is vrij eenvoudig je geld van de Chinese rekening naar die in Hong Kong moet kunnen overmaken. Daarna zou het ook vrij eenvoudig moeten zijn dit om te wisselen naar euro's en het vervolgens over te maken naar een in dit geval Nederlandse rekening.

Overigens heb ik hier alleen van gehoord, maar zelf geen gebruik van gemaakt. Je zou er dus eens bij HSBC naar kunnen informeren.
Gebruikers-avatar
rotflmao
Expert

Terug naar Geldzaken