Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

China Visa double entry 60 dagen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marliesss

Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2012 3:04 am    Onderwerp: China Visa double entry 60 dagen Reageer met quote

Beste,
Ik had een vraag betreffende mijn visa. Ik loop momenteel stage in Shenzhen en heb een double entry F visum voor 60 dagen gekregen, nou verloopt deze de 24ste nou vroeg ik mij af, als ik rond de 18de naar HK reis, kan ik dan al mijn visum verlengen? En hem dan meteen gebruiken of moet ik dan tot de 24ste in HK blijven voordat ik China weer in mag?
Alvast bedankt!
Naar boven
jeroenr

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2012 3:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen probleem. Je kan de 18e naar HK en de volgende dag weer terug naar Shenzhen.

Ben zelf net in HK geweest voor nieuw visum. "Rush visa" kan je de volgende werkdag ophalen. (Zelfde dag brengen en halen is niet mogelijk)

Reistijd vanaf Futian checkpoint met de metro naar Chinese consulaat is ongeveer een uur.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
marliesss

Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2012 4:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel! Dus ik kan gewoon op mijn laatste entry naar HK en dan op mijn verlengde visa terug, voordat het oude is verstreken?
Naar boven
JorritG

Expert

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2012 5:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het nieuwe visum gaat in op de dag van afgifte, en die kun je dus gebruiken om terug te komen.
Het is goed mogelijk dat ze ook een stempel 'cancelled' op je oude, nog net een paar dagen langer geldige F visum zetten, maar dat is in principe niet relevant.
Naar boven
jeroenr

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2012 5:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ho, stop, wacht even...

Wil je je visum verlengen of wil je een nieuw visum aanvragen?

Als je alleen je huidige visum wilt verlengen, dan moet je daarvoor naar PSB. In Shenzhen moet je dan zijn bij PSB in Luohu, metro halte "Grand Theater" op LuoBao lijn. PSB is recht tegenover uitgang D.

Dus geen reden om naar Hong Kong te moeten gaan.

Volgens mij kan een F visum niet onbeperkt verlengd worden. Mogelijk dat je na 6 of 12 maanden in plaats van verlenging een nieuw F visum moet aanvragen. Maar na 2 maanden moet je het gewoon kunnen verlengen.

Geen idee wat je precies nodig hebt om je F visum te verlengen. Ik verwacht dat je tenminste een brief van je werkgever nodig hebt om aan te geven dat je langer moet blijven.
Naar boven
marliesss

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2012 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, bedankt voor alle hulp.

Heb nu een nieuwe vraag. Als ik terug ga naar HK voor een nieuw visum, (moet daar toch zijn), krijg ik dan wel weer een double entry?
En wat is het verschil tussen verlengen en een nieuw visum?

Ik ga eind juni terug naar NL, dus heb in principe maar voor een maand een nieuw visum nodig. Heb alleen echt een double entry weer nodig dus is het handiger om te verlengen of een geheel nieuw F Visa aan te vragen?

Alvast bedankt!
Naar boven
jeroenr

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2012 1:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je je visum verlengt, verandert er niets aan het aantal entry.
En verlenging moet je bij PSB in Shenzhen doen, geen idee hoelang dat duurt, maar wees wel op tijd, want per dag dat je geen visum hebt kan je boete krijgen tot 500 RMB per dag.

Als je nieuw visum in Hong Kong aanvraagt, dan moet je maar afwachten wat je krijgt. Geen garantie dat je weer dubbel entry krijgt dus. Verder zal aanvraag in HK een stuk duurder zijn dan verlenging bij PSB in Shenzhen. (reiskosten, voor rush visa betaal je extra, hotel kosten, etc.)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Overige praktische vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls