mobieltje kopen in china of hongkong

Voor tips over bellen naar en vanuit China, Hong Kong en Taiwan, en twitter.

mobieltje kopen in china of hongkong

Berichtdoor marzonnetje » 05 Jun 2006 19:38

Kan iemand me vertellen waar je op moet letten als ik een mobiel in china of honkong wil kopen om vervolgens in europa te kunnen gebruiken? Ik heb iets gehoord over "frequentie" maar weet onvoldoende om geen miskoop te doen.

Marzonnetje
marzonnetje

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Berichtdoor Scorpion » 19 Jun 2006 10:15

De frequentie die in China wordt gebruikt is hetzelfde als in Nederland. Bovendien, de meeste telefoons tegenwoordig kunnen vrijwel overal ter wereld worden gebruikt, aangezien deze 3 (en sommigen zelfs 4) verschillende frequenties ondersteunen.

Het enige waar je mee kan zitten is dat er op een mobieltje hier gekocht vijwel zeker geen Nederlandse taal zit ;)
Gebruikers-avatar
Scorpion
Kenner

Berichtdoor T.T. » 19 Jun 2006 10:30

Ik heb in Shenzhen een mobieltje geprobeerd te kopen.

'heeft u een mobieltje met een Engelstalig menu?'
'jahoor'
'mag ik even proberen?'
'natuurlijk' - accu erin, aanzetten
'mevrouw, dit is portugees/spaans[vul wat in]'
'oh, dat wist ik niet, nee dan hebben we geen Engelstalige mobieltjes'

:roll:

Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken en zeker uitproberen. In HK lijkt het me geen enkel probleem, maar ik zou het ook daar even uitproberen.
Gebruikers-avatar
T.T.
Sub Admin

Berichtdoor Jacques » 20 Jun 2006 07:03

De meeste telefoons die ik gezien heb hebben juist alleen Chinees en Engels en verder niets...
Running a bar/restaurant in Lijiang!
Jacques
Drakoloog

Berichtdoor Lao Wei » 20 Jun 2006 08:27

De telefoon die ik hier in Beijing heb gekocht ook alleen Chinees en Engels

Lao wei
Lao Wei

Berichtdoor Madz » 18 Mrt 2007 10:39

Madz

Berichtdoor Eva » 24 Mei 2007 11:50

En in een grotere stad als Chengdu? Hoe groot acht je de kans dat daar mobieltjes te koop zijn waar Engels op zit?
Eva
Groentje

Berichtdoor Boesoef » 10 Mrt 2009 23:38

ik zelf zou zeggen heel veel kans.

maar hoe hebben jullie ze uit china gehaald? gewoon op laten sturen of zelf daar heen geweest?

groeten Boesoef
Boesoef

Berichtdoor Lao Wei » 11 Mrt 2009 03:21

Boesoef, Ik woon in China, maar ik denk dat reageren op een bericht van bijna 2 jaar oud niet zoveel zin heeft. :D
Lao Wei

Berichtdoor Boesoef » 11 Mrt 2009 22:26

oe :oops: niet op gelet :oops: sorry
Boesoef

Re: mobieltje kopen in china of hongkong

Berichtdoor mamalou123 » 28 Jun 2009 22:47

marzonnetje schreef:Kan iemand me vertellen waar je op moet letten als ik een mobiel in china of honkong wil kopen om vervolgens in europa te kunnen gebruiken? Ik heb iets gehoord over "frequentie" maar weet onvoldoende om geen miskoop te doen.

Marzonnetje

Hoi,

Ik heb dus een sciphone in Beijing gekocht voor € 45,00 alleen het menu is in het engels en wat dus minder is dat ik geen driver kan vinden om foto's en liedjes erop te zetten, alleen kan ik ze niet in volgorde erop zetten. Wat ik nu gedaan heb is via mijn oude telefoon foto's erop te zetten.

Heeft iemand anders nog ervaringen hiermee of kan mij helpen hem om te zetten in het Nederlands?
mamalou123
Geïnteresseerde

mobieltje kopen in china

Berichtdoor okapi » 05 Dec 2009 15:22

Kijk eens op www.chinavasion.com
okapi

mobiel kopen

Berichtdoor angele » 03 Nov 2010 11:50

http://psecflash.en.alibaba.com/product ... phone.html

is zoiets betrouwbaar om een mobiel uit hongkong te bestellen?
angele

Re: mobiel kopen

Berichtdoor Fust » 04 Nov 2010 06:12

angele schreef:http://psecflash.en.alibaba.com/product/344765239-210196639/N97_Mini_WIFI_TV_cell_phone.html

is zoiets betrouwbaar om een mobiel uit hongkong te bestellen?

1: De telefoon in de link die je aangaf is niet uit Hong Kong, maar uit mainland China.
2: Het is duidelijk een kopie van een bestaand Nokia model, dus spekkie voor de douane in Nederland.
3. Wat ga je doen als het ding kapot gaat of simpelweg niet werkt?

Als je een telefoon uit Hong Kong wil bestellen, kun je beter eerst even kijken op de Expansys HK website (zie onder). Dat geeft je een aardig idee van wat de prijs zou moeten zijn voor originele mobieltjes in Hong Kong. Echter, ook hier geldt weer dat je het apparaat terug naar Hong Kong zou moeten sturen voor garantie gevallen, aangezien de garantie meestal niet wereldwijd is.
http://www.expansys.com.hk/mobile-phones/

Het verschil in prijzen voor (originele) mobieltjes tussen Hong Kong en Europa is tegenwoordig miniem. Zeker gezien de aanbiedingen die telefonie bedrijvin in Europa doen i.c.m. een contract.

Ik zou het niet doen...
Gebruikers-avatar
Fust
Sub Admin

Chinese mobieltjes

Berichtdoor haelewyn » 04 Dec 2010 07:33

Een paar maanden geleden werden in Europa enkele duizenden gsm-toestellen geblokkeerd die in China werden aangekocht, meestal via internet.
De reden was : het IMEI (serie)-nummer was niet hetzelfde in het toestel geprogrammeerd dan op de sticker in het toestel afgedrukt.
Het toestel had dus twee verschillende serienummers, wat onmogelijk is.
Verder : het nummer dat in het toestel werd geprogrammeerd bleef altijd hetzelfde voor ieder geproduceerd toestel, wat niet toegelaten is.
Elke mobiele telefoon moet een uniek serienummer krijgen van de fabrikant.
Resultaat : duizenden mensen konden vanaf dat moment in Europa hun gsm toestel enkel nog gebruiken als klok of wekker.
Een reden te meer om potentiele kopers te vertellen : niet doen !

Er bestaan ook kwaliteitsproblemen, softwareproblemen, taalproblemen bij goedkope Chinese toestellen.

In China kan je wel enkele veel goedkopere, voor ons totaal onbekende merken kopen, maar dat willen de Chinezen die ik ken niet eens in huis hebben. Daar zal ook wel een reden voor zijn..
haelewyn
Kenner

Ads are not endorsed by yourdomain.com or the staff thereof and visitors should perform their own due diligence on the product or service offered.

Terug naar Telefonie, twitter, VPN